НОВИНИ

Инж. Лазаро: Реалистично е до 2020 година магистрала "Струма" да бъде завършена

Напълно реалистично е до 2020 г. магистрала "Струма" да бъде завършена. Това заяви шефът на "Пътната агенция" инж. Лазар Лазаров. Строителството на недостроения участък на магистралата, който ще се изгражда чрез така нареченото "двойно преминаване" през Кресненското дефиле, може да започне още догодина. Днес проектът беше дискутиран от представители на строителния бранш, еколози и експерти от БАН.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
18:50, 27.09.2016
Чете се за: 01:06 мин.
У нас

Според експерти проектът с обход от изток се очертава като единственото разумно решение. Той предвижда едната посока на движение от Кресна към Симитли да минава по сегашното трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов терен, който ще преминава около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава. Пътят ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго.

Инж. Светослав Глосов, председател на УС на Камарата на строителите в България: Не приемаме продължаващато непрестанно търсене и обсъждане на варианти, повечето от които са напълно неприложими в сегашните условия.

Според пътните експерти рискът от неизпълнение на Лот 3 на АМ „Струма" в участъка на Кресненското дефиле е много голям, ако дискусиите за трасето продължават. От Пътната агенция напомниха, че ако не завършим изцяло проекта, страната ни ще трябва да връща европари за вече изградените отсечки от автомагистралата.

Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция ,,Пътна инфраструктура": Което автоматично ще постави държавата в неизгодната позиция веднъж да връща пари за вече платено и изпълнено строителство възлизащо на милиард и отделно да търси още средства да изгради със собствени сили ново трасе, което при този недоимък на бюджета ще направи изграждането на този участък от магистралата невъзможен или поне дълги години нереализиран.

От "Екогласност" завиха, че изграждането на трасето умишлено се бави от определени екологични организации, които настояват двете трасета на движение да се изнесат извън дефилето, а сега съществуващият път през него да се затвори с цел подобряване популацията на животинските видове в района.

Емил Георгиев, председател на ПК "Екогласност": Те пишат донос след донос до Бернската конвенция. Всичките са ,,копи-пейст", които искат само едно отваряне на досието, което означава спиране на финансирането.

От Пътната агенция заявиха, че работата по изграждането на обходното трасе може да започне най-рано през 2017 г.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Реакции в парламента след класирането на Ирина Бокова
Реакции в парламента след класирането на Ирина Бокова
Кампанията ”Подкрепяме българското” гостува на Стара Загора
Кампанията ”Подкрепяме българското” гостува на Стара Загора