ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Външният министър за починалия в САЩ българин: Имам...
Чете се за: 01:45 мин.
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за...
Чете се за: 01:15 мин.
Мръсен въздух в София: И днес в градския транспорт се...
Чете се за: 00:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Нова маркировка заблуждава, че е велоалея

bnt avatar logo от Репортер: Владимир Христовски, Оператор: Иван Ганчовски
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
У нас

Заблуждаваща маркировка за велоалея се появи на столичния булевард "Черни връх" в непосредствена близост до търговски център. Зрител на БНТ2 сигнализира, че по дължината ѝ има няколко стълба на уличното осветление и велосипедистите, които се объркат и...

Нова маркировка заблуждава, че е велоалея

Заблуждаваща маркировка за велоалея се появи на столичния булевард "Черни връх" в непосредствена близост до търговски център. Зрител на БНТ2 сигнализира, че по дължината ѝ има няколко стълба на уличното осветление и велосипедистите, които се объркат и тръгнат по нея, могат да се озоват в доста неприятна ситуация.

Тодор Цонков се разхождал с колело в участъка от новоизграждащото се трасе на кръстовището на улица "Сребърна" и булевард "Черни връх", когато се натъква на нещо странно. Тротоар, изграден като велоалея, заради заблуждаващите плочки, наредени по надлъжната част на настилката в червено и жълто. Изненадата за колоездачите идва малко по-нагоре.

"Изведнъж велоалеята свършва в някакъв стълб, след което след няколко метра пак стълб", каза Тодор Цонков.

Оказва се, че това не е велоалея, а един обикновен тротоар, с тази разлика, че маркировката много напомня на новите алеи за велосипедисти, боядисани в червено. Проверихме дали тротоарът заблуждава и други колоездачи.

"По всичко личи, че има някакъв замисъл да бъде велоалея, заради червените плочки. Традиционно в София велоалеите се правят по този начин."

Обърнахме се към Общината, за да разберем какъв е статутът на настилката. Оттам ни прехвърлиха към "Метрополитен" ЕАД, които са изпълнители на обекта. От дружеството обясниха, че това не е велоалея и в плановете не влиза изграждането ѝ.

"Когато се прави велоалея, се слага знакът, има вертикална сигнализация, има хоризонтална маркировка", обясни инж. Кирил Зайков, "Метрополитен" ЕАД.

Инж. Зайков недоумява защо хората тълкуват надлъжната ивица като велоалея. Той допълни, че идеята да се преместят стълбовете е невъзможна, тъй като под тротоара преминават ток, газ, водопровод и други комуникации.

За колоездачите остава вариантът да ползват тротоара, като внимават да не блъснат някой пешеходец, запътил се към мола. Булевард "Черни връх" ще бъде отворен за движение в началото на месец септември.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?