Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Почти половината тунели у нас са опасни

Почти половината тунели у нас са опасни. 16 от общо 34 съоръжения се нуждаят от ремонти, заяви в сутрешния блок на БНТ новият председател на Агенция пътна инфраструктура инженер Пирин Пенчев. След анализа на състоянието на пътищата у нас, поръчан от служебния премиер, става ясно, че освен тунели, има и над 200 опасни мостовe.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов Екип на "По света и у нас"
17:46, 14.02.2017
Чете се за: 01:19 мин.
У нас

Проверката на АПИ е обхванала 34 тунела по републиканската пътна мрежа с обща дължина 15 км. Сред тях най-опасни са двата тунела на Велико Търново, обхода на Ловеч, както и тунелите ,,Топли дол", ,,Витиня" и ,,Ечемишка". Много от съоръженията са с течове, проблеми с осветлението и противопожарната безопасност.

Пирин Пенчев, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура": Ще поискаме от регионалния министър разрешение да стане публично достояние обследването на всички опасни съоръжения. Всички да знаят какви са ни проблемите, колко пари са необходими.

Решаваме да проверим какво е състоянието на тунел ,,Топли дол" на АМ ,,Хемус" заедно с инженер Ясен Ишев, който е един от създателите на наредбата за безопасността на тунелите от 2007 г. На външен вид почти по нищо не личи, че конструкцията крие опасност.

инж. Ясен Ишев, член на УС на ,,Национално-техническите съюзи в транспорта": Сигнализацията работи, светофарната уредба, настилката е в добро състояние.

Някои от осветителните тела обаче не работят.


инж. Ясен Ишев, член на УС на ,,Национално-техническите съюзи в транспорта": Това е едно от условията тунелът да е безопасен да е добре осветен. Особено в зоните на входа и на изхода, където водачите трябва да имат адаптивност от външната осветеност и осветеността вътре в тунела. Първите зони на входа и на изхода са с повече осветителни тела, които трябва при едно ясно време да работят всички.

В тунела на околовръстния път край Ловеч посока Троян шофьорите също трябва да карат при слабо осветление. По стените пък се виждат пукнатини. През зимата често се налага да бъдат премахвани и ледените висулки, които застрашават пътуващите. Съоръжението, което е с дължина 500 м, не е ремонтирано повече от 20 години.

Бойко Ичев, шофьор: Той почти не е осветен. Разликата денем, нощем, както сега грее слънце, не е удобно, не е приятно.

От АПИ са категорични, че при необходимост, ще затворят всеки опасен тунел. Тези, при които конструктивните нарушения не са толкова сериозни, ще бъдат ремонтирани веднага.Решението дали някой от тунелите да се затвори ще се взема от комисия, която ще направи оценка на риска.

Пирин Пенчев, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура": Системата е системно недофинансирана. Поддържането на републиканската пътна мрежа през последните две десетилетия изпитва остър недостиг на финансов ресурс.

На повечето опасни тунели ремонт не е правен от десетилетия. Подменяни са единствено осветителни тела, а стените само са почиствани.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Романтика по колумбийски
Романтика по колумбийски
Опасен мост в село Басарбово застрашава пешеходците, пари за ремонт няма
Опасен мост в село Басарбово застрашава пешеходците, пари за ремонт няма