Националните есенни изложби традиционно откриха сезона на поредицата мащабни артистични събития в Пловдив. Същността на проявата вече няколко десетилетия е да представя в поредица самостоятелни изложби автори, към които си струва да бъде насочено...
Националните есенни изложби традиционно откриха сезона на поредицата мащабни артистични събития в Пловдив. Същността на проявата вече няколко десетилетия е да представя в поредица самостоятелни изложби автори, към които си струва да бъде насочено по-сериозно внимание. Артистичният директор доц. Галина Лардева тази година провокира избраните художници с надслова „Ан пасан”.
"Ан паса не е просто фигура. Термин от шахмата. На френски означава мимоходом. Идеята е в тази фигура е да се покажат пространства, образи ситуации, състояния, които изискват съсредоточаване, стоп кадър, друг вид четене", поясни тя.
Уникална същност на Есенните изложби е, че те са поредица от самостоятелни изложби, а не една обща изложба с много творби. А също – авторите са провокирани с кураторски текст, а не с кураторска концепция. Няма догматизъм и фиксиране върху тема, споделя доц. Лардева. Затова всеки реагира според собствените си търсения и почерк.
"Използвала съм Япония и съм ходила доста пъти там, точно защото там я има тази динамика, която много ми помага в тези търсения. Те са много силна нация и имат това усещане за съвършенство", каза художничката Трепка Петкова.
"Това е просто илюстрация на живота. Уличните музиканти. Излизаш на улицата, виждаш как има един музиканти, които свирят хората. Просто преминават покрай тях. И това илюстрира много добре обществото, в което живеем. Не в България само", коментира скулпторът Саркис Нерсесян.
Отново според традицията Националните есенни изложби са разположени в няколко емблематични къщи в Стария Пловдив от първия до последния ден на септември.
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за разпространение на наркотици