Таксиметрови шофьори в Пловдив са категорично против да има специален данъчен закон за бранша. Те изразиха съмнение, че поправките, които се предлагат да влязат в сила от първи април ще решат проблемите с незаконните превози. За това обмислят и протестни...
Таксиметрови шофьори в Пловдив са категорично против да има специален данъчен закон за бранша. Те изразиха съмнение, че поправките, които се предлагат да влязат в сила от първи април ще решат проблемите с незаконните превози. За това обмислят и протестни действия, с които да поставят отново исканията си на дневен ред.
С предложените и приети поправки в закона за местните данъци и такси таксиметровите шофьори с ирония казват, че вече са най-богатите хора в България. Защото ще бъдат принудени да внасят до края на януари в хазната от 300 до 1000 лева преди още да са изработили тези пари.
Георги Ряпов: "Фактически нямаме приход трябва да платим данък – абе трябва да плащаме за нероден Петко."
Мариян Киров, собственик на превозваческа фирма: "Аз съм против закон, който е измислен, специално измислен за нашия бранш. Това не е патентен данък – това е алтернативен данък. Няма друг бранш, който да плаща алтернативен данък."
Ако новите данъчни условия влязат в сила, пловдивските превозвачи казват, че ще бъдат принудени да спрат работа, да увеличат цените или просто да станат копърки. А прекроеният закон, ще отвори врата за нови монополисти на пазара на таксиметрови услуги.
Хамди Юмер, зам.-председател на Националната асоциация за защита на превозвачите: "Аз не мога да си обясня при 40 стотинки да превозват и да могат да се издържат. Просто не се плаща нищо в този бранш от тези големите превозвачи и сега искат да нагърбят нас – водачите, ние да плащаме за тяхна сметка, а те да останат да приемат някакави пари."
Според таксиметровите шофьори в Пловдив, новите разпоредби не дават ясен отговор и на въпросите кой ще плаща разходите по автомобила и как те ще се отчитат.А това притеснява най-много хората от бранша.
Хамди Юмер: "Ние искаме професията таксиметров водач да остане свободна професия. Който иска даси прави голяма таксиметрова фирма, да си я направи както си е редът. Искам аз да си плащам всичко."
В Пловдив шофьорите на такистата са близо 2000 и част от тях вече обмислят през следващата седмица простестни действия в защита на своята работа.
Жители на Смолян излязоха на протест срещу решение за изграждане на фотоволтаична централа
Кризата с боклука: Доброволци помагат в почистването на столичния район "Люлин"
Опашки пред БНБ за купуването на стартовите пакети с български евромонети