ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Защо протестират шофьорите на градския транспорт? - спор между БСП и ГЕРБ

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:03 мин.
У нас

Исканията на работещите в градския транспорт трябва да бъдат удовлетворени, защото са справедливи, а условията на труд е задължително да бъдат подобрени. Това коментира председателят на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов в студиото на "Денят започва с Георги Любенов". В спор с председателя на Комисията по транспорт и туризъм Екатерина Йорданова той директно я попита дали може да се обърне към работещите в градския транспорт и да им каже, че нямат проблеми.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      "Като заместник-председател на Комисията по транспорт и туризъм и от страна на опозицията моята работа е да съм коректив. В Столичния градски транспорт има проблеми, хората дойдоха при нас и споделиха за тях. И съответно ние търсим начини да ги разрешим. Защото работата ми също така е да защитавам хората, коментира Калоян Паргов.

      Съвременното робство се изразява в това да си принуден да работиш извънредно, при това в лоши условия, за да може да се препитаваш. Кой от тези показатели не е на лице в Столичния градски транспорт, за да не можем да наречем работещите там съвременни роби?! И другият ми въпрос е как Столична община решава тези проблеми?".

      Екатерина Йорданова, общински съветник от ГЕРБ: Шофьорите в София не само, че не са роби, те са едни достойни хора. Основното работно място на шофьора е в автобуса. Когато ние заварихме този градски транспорт, трамваите, ватманите в градския транспорт, когато валеше дъжд, стояха с чадъри, а за да се топлят слагаха вестници долу, защото това ние заварихме. В автобусите, в превозните средства нямаше отопление, нямаше климатизация, нямаше достъпност за хората. 90% от парка, 400 автобуса са нови, те са климатизирани, Евро 6, ергономични седалки, защитени кабини, видеонаблюдение, защото хората преди 4 години, когато се страхуваха да започнат работа в градския транспорт, беше заради насилието.

      Калоян Паргов попита Екатерина Йорданова дали ще отстои исканията, които председателят на КНСБ Пламен Димитров официално постави, за ново увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт за второто шестмесечие на годината и за стриктно спазване на Кодекса на труда.

      "В тази ситуация вие в качеството на синдикалист ли ще бъдете или на председател на Комисията по транспорт и туризъм, попита той Екатерина Йорданова. - Защото не може хем да защитавате работещите в ролята си на синдикалист, хем да сте работодател в ролята си на председател на Комисията по транспорт и туризъм. Синдикалист-работодател, това е уникално и само в България го има!".

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?