ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Банкомат в Пловдив пусна по-малко пари, 2 месеца по-късно ощетеният получил само част от сумата

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
9357
Чете се за: 03:05 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Репортаж по зрителски сигнал. При теглене от банкомат гражданин получил по-малко от заявената сума. Въпреки че веднага сигнализирал за проблема банката си, едва два месеца по-късно получил сумата, но не в пълния ѝ размер.

      Какво може да направим, ако банката не удовлетвори иска ни, има ли друг механизъм за решаване на спора?

      На 13 март Петро Горас поискал да изтегли 800 лева от банкомат в Пловдив. Докато вземал банкнотите обаче, част от тях се върнали отново в машината. Така вместо заявената сума украинският гражданин получил в ръцете си само 520 лева. По сметката му обаче е отчетена транзакция на стойност 800 лева.

      "Влязох в банката, дадох сигнал, написах заявление и ги преброих пред тях, какво ми отговориха – към 10 работни дни ще бъдат върнати парите, ще се разгледа въпросът, всичко ще бъде ок", каза Петро Горас.

      След като минал срока, който от банката определили за решаване на случая, никой не го потърсил. Посетил още няколко пъти служителите на място, звънял и на колцентъра. Едва в началото на месец май получил отговор.

      "Разгледахме вашия въпрос и ви връщаме стоте лева, но това даже не е половината", заяви Петро Горас.

      В писмото до Петро от банката пишат, че са направили ревизия на банкомата и установили разлика само от 100 лева, затова и толкова му възстановяват. Той обаче смята, че това не е справедливо, защото липсващата сума е 280. Екипът ни също изпрати запитване до институцията, но без резултат до този момент. По мнение на адвокати, които се занимават с потребителски казуси, дори след отказ от страна на банката има законови варианти за решаване на подобни спорове, които са описани в закона за платежните документи.

      "Самите доставчици на платежни услуги е предвидено да формулират в техните вътрешни правила процедури за извънсъдебно решаване на такива казуси, това е първата стъпка, вторият етаж на системата за защита е предвидена помирителна комисия към Комисията за защита на потребителите, която е за алтернативно решаване на такива спорове", каза адв. Димитър Деков.

      Последната възможност на потърпевшите е да потърсят правата си по съдебен път.

      Автор: Мариела Хубинова

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image