Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ
НОВИНИ
Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Банкомат в Пловдив пусна по-малко пари, 2 месеца по-късно ощетеният получил само част от сумата

от БНТ
18:04, 23.05.2023
7415
Чете се за: 03:05 мин.
У нас
Слушай новината

Репортаж по зрителски сигнал. При теглене от банкомат гражданин получил по-малко от заявената сума. Въпреки че веднага сигнализирал за проблема банката си, едва два месеца по-късно получил сумата, но не в пълния ѝ размер.

Какво може да направим, ако банката не удовлетвори иска ни, има ли друг механизъм за решаване на спора?

На 13 март Петро Горас поискал да изтегли 800 лева от банкомат в Пловдив. Докато вземал банкнотите обаче, част от тях се върнали отново в машината. Така вместо заявената сума украинският гражданин получил в ръцете си само 520 лева. По сметката му обаче е отчетена транзакция на стойност 800 лева.

"Влязох в банката, дадох сигнал, написах заявление и ги преброих пред тях, какво ми отговориха – към 10 работни дни ще бъдат върнати парите, ще се разгледа въпросът, всичко ще бъде ок", каза Петро Горас.

След като минал срока, който от банката определили за решаване на случая, никой не го потърсил. Посетил още няколко пъти служителите на място, звънял и на колцентъра. Едва в началото на месец май получил отговор.

"Разгледахме вашия въпрос и ви връщаме стоте лева, но това даже не е половината", заяви Петро Горас.

В писмото до Петро от банката пишат, че са направили ревизия на банкомата и установили разлика само от 100 лева, затова и толкова му възстановяват. Той обаче смята, че това не е справедливо, защото липсващата сума е 280. Екипът ни също изпрати запитване до институцията, но без резултат до този момент. По мнение на адвокати, които се занимават с потребителски казуси, дори след отказ от страна на банката има законови варианти за решаване на подобни спорове, които са описани в закона за платежните документи.

"Самите доставчици на платежни услуги е предвидено да формулират в техните вътрешни правила процедури за извънсъдебно решаване на такива казуси, това е първата стъпка, вторият етаж на системата за защита е предвидена помирителна комисия към Комисията за защита на потребителите, която е за алтернативно решаване на такива спорове", каза адв. Димитър Деков.

Последната възможност на потърпевшите е да потърсят правата си по съдебен път.

Автор: Мариела Хубинова

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Какво е ясно до момента за проектокабинета "Денков"?
Какво е ясно до момента за проектокабинета "Денков"?
Новият сезон в Първа лига стартира в периода 15-16 юли
Новият сезон в Първа лига стартира в периода 15-16 юли