Какво ще се случи, ако не използвате смартфона и социалните си медии в продължение на три седмици? Това беше тема на експеримент в гимназия във Виена миналата есен.
Журналистка от австрийската телевизия направи документален филм за ефекта от експеримента и интересът към него се оказа огромен. Предстои ново, много по-мащабно проучване, което стартира след броени дни.
Научните открития от проведения вече ограничен експеримент за триседмичен период без смартфони и социални мрежи показват ясен ефект – подобрено благосъстояние, по-добър сън и повече увереност в собственото тяло. Сега проучването се провежда отново, но вече в цяла Австрия. Участват 40 000 ученици от пети клас нагоре.
Новият експеримент започва на 4 март. Провежда се от австрийската телевизия, министерството на образованието и организация за лечение на зависимости. Децата ще попълват въпросници, а учителите и родителите ще ги подпомагат с автобусни разписания, будилници или карти на улици.
Австрийското правителство вече обсъжда забрана на социалните медии за деца под 14 години.
НАП започва проверка на шофьорите на колите от катастрофата на „Челопешко шосе“
Прокуратурата внесе искане за гледане на мерките на двамата шофьори, причинили катастрофата на "Челопешко шосе"
Властите анализират всички места в страната, които се използват за гонки