ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Европейски ден на телефон 112: Близо 3,5 милиона спешни обаждания са през 2024 г.

Чете се за: 03:52 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: Архив/БГНЕС
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Малко над 3 427 000 обаждания са приети на спешния телефон 112 за миналата година или с близо 9 процента повече от 2023 г. Данните идват в Европейския ден на телефон 112. Най-много са предадените сигнали към полицията, следвани от спешна помощ и пожарната. Близо 10 на сто от сигналите са в графа други, където попадат различни служби и ведомства. За миналата година нерегламентираните повиквания са 40%, като се наблюдава спад от 20 на сто в сравнение с 2023 г.

      Да останеш спокоен, когато отсреща чуваш паникьосан глас и за секунди да взимаш решения, които понякога може да костват или да спасят човешки живот.

      Денис Халил, районен център 112 - Кърджали: "Преживяваме тези случаи, някои от които дори дълго време след като приключим дежурствата си ни остават в съзнанието."

      Тотка Дряновска, ст. експерт координатор в районен център на 112 - Русе: "Човек трябва да е отговорен, съобразителен, много бързо да преценява и да пресява информацията, да предразполага гражданина от другата страна, да го успокои, за да може да ни даде адекватна информация, точният адрес."

      Денис Халил, районен център на 112 - Кърджали: "Колкото и да ни се преповтарят някои случаи, никога няма един и същи случаи, който приемаме, никога няма едно и също обаждане."

      Най-натовареният център от системата на 112 е софийският. За 12-часова смяна един оператор приема средно по 119 обаждания:

      - "Имаме нужда от допълнителна линейка на произшествието, което колегите от пожарната са посетили. Бих искал също така и от полицията да направят едно отцепване на района, за да може да се свърши по-бързо работата."

      снимка: БТА/Архив

      Юлиан Колев, главен експерт координатор в районен център 112 - София: "Сложността се състои в това да се усети точния момент, да се получи точната информация, да се знае как да се реагира, защото, когато се получава инцидент не се знае точно какво се случва на място, затова чакаме някой или свидетел или първата пристигнала спешна служба да каже какво се случва, от какво има допълнителна нужда."

      Има увеличение на сигналите на e-call обажданията.

      Марина Велинова, директор на Национална система 112: "Доста нови коли вече влезнаха в България с такова e-call устройство и когато стане катастрофа, e-call устройството се включва и подава данни към 112 с марка, модел, цвят, гориво на автомобила, посока на движение и точно местоположение, където се намира."

      снимки: БТА и МВР

      А заради злоупотреби от спешния телефон съветват:

      "Нека търсят 112, когато наистина има нужда, когато има заплаха за техния живот, здраве, сигурност и съответно имуществото им", каза Марина Велинова, директор на Национална система 112.

      Защото в противен случай някой някъде може да загуби живота си заради едно фалшиво обаждане.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?