НОВИНИ

Година след трагедията на АМ "Струма": Фаталната отсечка все още не е достатъчно безопасна

Йоана Миланова
от Йоана Миланова
18:01, 23.11.2022
Чете се за: 03:35 мин.
У нас
Слушай новината

Една година след катастрофата с македонски автобус на магистрала "Струма", при която загинаха 45 души, пътни експерти твърдят, че фаталната отсечка все още не е достатъчно безопасна и откриват недостатъци. От Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха за "По света и у нас", че след инцидента са направени подобрения на трасето, като предстои да бъде направена оценка на пътната безопасност в района.

Една година след трагедията букет цветя в началото на мантинелата напомня за нея. Според разследващите основна причина за инцидента е човешка грешка. Експертите обаче откриха недостатъци на пътя. Намират ги и днес.

"Трасето беше изключително опасно, за съжаление, сега не е по-малко опасно в момента, защото единственото, което се направи, беше да бъде подменена ограничителната система за пътища или мантинелата. Положи се една маркировка, която жестоко ни се обяснява тогава, че е временна. Уви, наистина се оказа временна, тя се изтърка", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

"Сложени са светлоотразители, но вие сами виждате, че от тях са останали само частици, така че от този, който пътува отново, няма да ги види, освен това самият кът за отдих е след крива, която не се вижда и това затруднява шофьорите", заяви Любка Маринова - експерт по пътна безопасност.

От Пътната агенция съобщиха за "По света и у нас", че за повишаване на безопасността в участъка са монтирани нови мантинели и пътни знаци. Посочват още, че е подменено фолиото на буфера в началото на ограничителната система с ново, по-висок клас. Според АПИ осовата маркировка в участъка е видима.

"Пътните органи трябва да наблегнат повече на качеството на пътя, защото той е в основата на пътното движение", заяви Любка Маринова, експерт по пътна безопасност.

"Да се направи проект нов на този път, да се обърне внимание на отводняването, на почистването, изцяло да се подмени там ограничителната система, не само в участъка, където се удари македонският автобус, да се смени маркировката, да се обърне внимание наистина ли е има обратни виражи, те да бъдат коригирани, входът към тази и изходът към тази кариера трябва да бъде оправен. Кога ще бъде направено, предстои да видим, може би след поредната жертва", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

В началото на юли Агенция "Пътна инфраструктура" стартира обществена поръчка за оценка на безопасността в участъка. Процедурата е в заключителен етап. Целта е да се провери въздействието на инфраструктурата върху поведението на шофьорите, да се обследват елементите на пътя и да се анализира действителното състояние на трасето спрямо проекта.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Нова тактика на каналджиите - използват скъпи и бързи коли, от МВР не могат да ги преследват
Нова тактика на каналджиите - използват скъпи и бързи коли, от МВР не могат да ги преследват
Гледайте Белгия - Канада от 21:00 ч. НА ЖИВО по БНТ1 и БНТ3
Гледайте Белгия - Канада от 21:00 ч. НА ЖИВО по БНТ1 и БНТ3