При младите шофьори ключово е обучението. Когато се правят промени във връзка с него, се следят правилата на спазване на изпита, поставят се камери, но на самото обучение малко се обръща внимание. Това каза в студиото на сутрешния блок на БНТ Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Относно случая с 22-годишния, който причини катастрофата, при която загина телевизионният водещ Милен Цветков, Тодоров коментира, че младежът не е нов водач по смисъла на закона, тъй като не е шофьор от 2 години, но е неопитен.
Илия Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи: На самото обучение доста малко се обръща внимание. Дали тези разписани часове за кормуване се спазват, при какви условия се спазват, в какво ги обучават водачите, дали управляват при различни метеорологични условия, при различни скорости извън града, в тъмните части на денонощието - все неща, които ни се налага да правим, когато вземем книжка.
Тодоров отбеляза, че на самия шофьорски изпит обикновено се кара с 30 - 40 км/ч в града и по-голямата част от изпита преминава в чакане на червения светофар.
Илия Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи: Ако не познаваш чисто физически какво се случва с автомобила ти, когато настилката не е добра, когато караш с по-висока скорост и когато влизаш в завой с по-висока скорост, изходът е фатален.
С моите колеги от доста дълги години апелираме да има място, където младите шофьори могат да карат на обезопасени места и да изразходват адреналина си. За съжаление единственото такова трасе, което има в момента, е в Калояново, близо до Пловдив, каза в скайп разговор автомобилният състезател Калин Бенчев.
Калин Бенчев - автомобилен състезател: Това е единствената писта в момента, на която може всеки може да си плати и да покара с каска, да излее адреналина си и след това да се върне в градска среда, където да бъде внимателен.
Бенчев подчерта, че трябва да има ограничаване на кубатурата и конските сили на автомобилите, които младите водачи управляват.
Вижте повече във видеото.