Това не е компромис - не я купувай, защото "е евтина" или "пасва на якето ти".
Ако караш мотор или си го планирал, запомни едно – правилната каска може да ти спаси живота. Според статистиката, качествената каска намалява риска от сериозна травма на главата с до 69%. Това е огромно.
Как да си избереш каска?
Интегрална каска – супер защита, особено за магистрала и дълъг път.
Модуларна (с повдигаща се челюст) – удобна за града, но по-шумна.
Отворена каска – лека и готина, но не пази лицето.
Крос каска – за офроуд и кални приключения.
От какво е направена?
Поликарбонат – по-евтин, но приличен материал.
Композит (стъклени, въглеродни влакна) – по-лек и по-здрав, но по-скъп.
EPS пяна отвътре – тя поема удара. След ПТП = нова каска, дори да изглежда здрава.
Вентилация = комфорт
Когато караш лятото, без добра вентилация си като в фурна. Повечето каски имат отвори отпред, отгоре и отзад – колкото повече, толкова по-добре.
Визьорът – погледът към света
Да не се поти. (Антифог/PINLOCK система – супер важно!)
Да не се драска лесно.
За ден – тъмен визьор, за нощ – светъл. Има и такива, които сами сменят цвета.
Да можеш да го смениш лесно, дори с ръкавици.
Поддръжка = дълъг живот
Миеш визьора със специална кърпа.
Подплатата – сваляш и переш.
Не я оставяш на слънце или в багажника по цял ден.
Кога се сменя каската?
На всеки 5–7 години – дори да не си падал.
Веднага след сериозен удар.
Ако има пукнатини, разлепена каишка или мирише странно – време ѝ е.