ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Множество потребители са "ужилени" от високите изравнителни сметки на "Топлофикация"

43894
Чете се за: 04:15 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Клиенти на "Топлофикация София" и на други дружества в страната са неприятно изненадани от високите изравнителни годишни сметки за парно и топла вода. В редакцията на "По света и у нас" получихме множество сигнали от потребители, според които трябва да платят доста повече от обичайното, без да има промяна в потреблението или броя на обитателите на жилището.

      Мичо Чипев e получил изравнителна сметка от Топлофикация София на стойност над 1700 лв. за апартамент от 68 квадратни метра. Годишните изравнителни сметки са за отоплителния сезон от април на миналата година до 30 април на тази година.

      "През годината съм платил 759 лв. Като ги съберем със сегашната сметка стават над 1900 лв., почти 2000 лв. за апартамент от 68 квадрата, който е на тъщата. Тя е в старчески дом и в апартамента не живее никой. Ние ходим там два пъти седмично и всичките радиатори са изключени", разказва той.

      Мичо Чипев си потърсил правата и му било обяснено ,че тъй като не е осигурявал достъп до апартамента за отчитане на потребената енергия, му е начислено пълното потребление. На 31 август изтече срокът, в който недоволните абонати можеха да подават възражение срещу високите изравнителни сметки.

      Тези, които имат основателни причини за неосигурен достъп до жилището през отчетния период, като пребиваване в чужбина например, разполагат с три месеца, в които могат да извикат топлинните счетоводители, да бъдат проверени уредите, да се направи допълнителен отчет и нова изравнителна сметка, която да отиде в Топлофикация.

      "Изравнителната сметка се изготвя и изчислява от топлинния счетоводител. Затова директно към него трябва да се обърнат... След като той поправи грешката ако има такава, няма да има нужда да се обръщат към някой друг", коментира Кремен Георгиев, председател на Асоциацията на топлофикационните дружества.

      От платформата "Ние, потребителите" съветват недоволните клиенти независимо, че са подали жалба до "Топлофикация София" да заплатят начислените във фактурата суми в срок, а не да изчакват отговор на тяхното оплакване. В противен случай от дружеството най-вероятно ще им начислят наказателна глоба за забавяне на плащането. Надвзетите пари ще им бъдат възстановени при евентуална корекция след разглеждане на жалбата.

      "Тази година има повече жалби по този проблем .Дори една дама сподели, че специално ще си вземе отпуск за да отиде на място и да уточни откъде идва разминаването, което я е изненадало", каза Габриела Руменова, платформа "Ние, потребителите".

      От "Ние, потребителите" уточниха, че ако абонатите не се разберат с топлофикационното дружество, могат да потърсят съдействие от Комисията за защита на потребителите или от Енергийния регулатор. В краен случай спорът може да се реши в съда.

      Сградите, в които топломерите и водомерите са на дистанционен отчет, са предпазени от неприятни изненади с изравнителните сметки. Всяка година техният брой у нас се увеличава и от 2027 г. всички сгради трябва да се отчитат дистанционно.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?