ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Можело ли е инцидентът с "Боинг 737 Макс" да бъде предотвратен?

Чете се за: 04:35 мин.
По света
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Незатегнати или липсващи болтове - това, според разследването, е в основата на инцидента със самолета "Боинг 737 Макс".

      Преди дни по време на полет се откъртиха прозорец и част от корпуса на машината. Като по чудо, макар и с дупка в корпуса, самолетът се приземи, а всичките 177 души на борда са невредими.

      От авиокомпанията, извършила злополучния полет - "Аляска Еърлайнс", съобщиха, че са открили зле фиксирано оборудване и при други свои самолети от същия модел. Небрежност на техническия екип или системен проблем с този модел на "Боинг" - това е въпросът, който все още остава без отговор.

      Пронизващ леден вятър и хаос на борда - така пасажери и екипаж от полетa на "Аляска Еърлайнс" описват кошмарната ситуация, когато на височина 4800 метра внезапно в корпуса на самолета зейва дупка с размерите на хладилник.

      Това става 35 минути след като самолетът излита от Портланд и се насочва към Онтарио, Калифорния. На двете седалки до злополучната врата не е имало пътници. По щастлива случайност, точно те са изпуснали полета.

      Според разследването, авиокомпанията вече е имала индикации, че моделът "Боинг 737 Макс 9" крие рискове - в сила е била забрана тези машини да осъществяват дълги полети и да прелитат над вода - за да могат при нужда бързо да се приземят.

      Първоначално се твърдеше, че става дума за отлетял прозорец, в последствие стана ясно, че при някои самолети от този модел на "Боинг" на това място е предвидено да има авариен изход.

      "Капитанът и вторият пилот описаха хаотичните сцени на борда - чул се е силен взрив, след което налягането веднага се е променило. Не са можели нито да се чуват един друг, нито да чуват диспечерите. Една от стюардесите се опитала няколко пъти да затвори вратата, но в крайна сметка тя е излетяла", заяви председателят на Комисията за безопасност на въздухоплаването Дженифър Хоменди.

      Два дни по-късно части от корпуса бяха открити в задния двор на учител от Орегон и изпратени за оглед във Вашингтон. Четири болта - незатегнати или липсващи - това към момента е сочено като основната причина за инцидента.

      "Всички 12 панти са се разтворили и са позволили част от фюзелажа да се откъсне. Все още не сме открили четирите болта, които спират вратата да се отваря нагоре. Не сме сигурни дали те изобщо са били там", обясни Клинт Крукшанкс от Комисия за безопасност на въздухоплаването.

      От авиокомпанията "Аляска еърлайнс" съобщиха, че са открили зле фиксирано оборудване на някои от самолетите си от същия модел на "Боинг". За незатегнати болтове при 79 от машините си съобщават и от "Юнайтед еърлайнс".

      Двете компании са приземили всички самолети от този тип, което доведе до отмяната на стотици полети. Още няколко авиопревозвача, сред които и "Търкиш Еърлайнс" спряха полетите на "Боинг 737 Макс".

      През 2019 г. моделът беше приземен за над година и половина, след две самолетни катастрофи с жертви. От "Боинг" въведоха редица подобрения в машините си, но сега имиджът на компанията производител отново се срина, а с него - и цената на акциите им на стоковата борса.

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube
      Вече може да ни гледате и в TikTok

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?