Състоянието на 12-годишното момче, което беше блъснато от автобус в столичния квартал "Младост 3", остава тежко. От "Пирогов" заявиха за БНТ, че момчето е настанено в реанимация и му предстоят множество операции.
Шофьорът на автобус 314 е блъснал 12-годишното момче, докато е пресичало на пешеходна пътека, бутайки тротинетката си. Завивайки на зелен светофар служителят на градския транспорт е натиснал спирачки, но въпреки това не успял да избегне удара.
Златко Желев, свидетел на инцидента: Изпитваше неистови болки и крещеше. Това, което видях, беше ужасяващо. Не съм спал цяла вечер.
12-годишното дете е откарано с тежки травми в "Пирогов", където лекарите продължават да се борят за живота му.
Златко Желев, свидетел на инцидента: Страшно много хора стояха и не взимаха никакво отношение. Таксиджия, който спря страшно близо до патрулката, извади телефона и започна да снима един от полицаите се вбеси. Ето тук е поликлиниката на 25 метра. Така ли някой не се намери някой, който да изтича.
Според пътни експерти, момчето е спазило всички правила за безопасност, тъй като не се е возило на тротинетката, докато пресича. Случаят обаче отново напомня за нуждата от ясен регламент за безопасност при този вид транспорт.
Владимир Тодоров, Българска асоциация на пострадали при катастрофи: Тук е мястото да кажем на народните представители да се забързат и да приемат окончателно тези промени в закона за движение по пътищата.
Трифон Михайлов е един от любителите на този вид транспорт в градска среда. Макар да е по-бързо, удобно и щадящо природата движението на две колела обаче си остава опасно.
Трифон Михайлов: Аз лично най-голямо притеснение имам от рейсовете и тролеите. Те имат едно чувство за собственичество върху буслентите. Даже мен е засичал рейс тук на "Сливница".
Според Трифон през последната година тротинетките на пътя са се увеличили многократно, а някои компании дори имат по няколко паркирани пред офиса за служителите си.
Трифон Михайлов: Смятам, че е задължително човек да бъде с каска и с допълнително осветление. Слагаме по каската, имаме и по самата тротинетка.
Ако предложените промени бъдат приети, електрическите тротинетки ще се движат възможно най-вдясно на пътното платно, светлините и светлоотразителните елементи ще са задължителни, както и каската до 18 години.
Владимир Тодоров, Българска асоциация на пострадали при катастрофи: Много е важно да се знае, че когато се пресича внезапното излизане на платното, е много опасно. За това е по-добре човек да спре и да го избута.
Максималната скорост, с която ще могат да се карат, е 25 км/ч., а минималната възраст на водачите на тротинетки трябва да е 14 години.