Поредица от сигнали до омбудсмана изпращат живеещите в селата в Карловско, които бяха засегнати от унищожителното наводнение на 2 септември. В жалбите си те поставят проблеми с водоснабдяването, неразчистени все още пътни участъци и липсата на фургони, където да бъдат настанени най-засегнатите от бедствието.
Сред основните притеснения, които хората от наводнените села описват в жалби, е дали и кога почистващата техника ще стигне до домовете им.
"Техниката е на място, но във всички случаи те имат нужда от информация кога ще се стигне и до тяхната къща. Важно е да бъдат направени оценки на къщите, които са пострадали, за да стане ясно дали има нужда някои от тях да бъдат съборени, ако са опасни и как ще бъдат компенсирани техните собственици", казва Диана Ковачева.
Възрастни и хора с увреждания сигнализират, че не могат да достигнат до пунктовете за помощи и не могат сами да се снабдяват с храна и вода. Засегнатите от бедствието питат и как точно ще бъдат разпределяни помощите, на които разчитат за възстановяването на домовете си.
"Имам и жалби от хората, че са при близки и роднини, но не могат много дълго да останат там и затова трябва да бъдат доставени фургони. Обаче фургони все още няма. Въпросът е къде хората с най-пострадалите къщи освен че ще получат помощ, за да ги възстановят, но къде ще изкарат следващите месеци", каза Ковачева.
Според омбудсмана при бедствия доброволците достигат там, където държавата не успява. Затова техният статут трябва да бъде регламентиран.
"Още в първите дни на новото НС планирам да обърна внимание върху този въпрос и включително да внеса законопроект за доброволчеството", казва Ковачева.
Резултатите от експертната проверка на омбудсмана и информация от сигналите, вече са изпратени до институциите.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube