Мъж, засечен да шофира по магистрала "Тракия" със скорост над 230 километра в час не само не плати наложената глоба от 1050 лв, но и осъди Пътната полиция да покрие разноските по делото.
Това се случи, след като шофьорът оспори в Районния съд в Пловдив издадения му електронен фиш.
Нарушението е било регистрирано на 19 август миналата година, а електронният фиш - връчен през октомври. Според него в района на Пловдив мъжът е бил засечен от камера да шофира с 239 км/ч. Глобата му била 850 лв. Мъжът разказал пред адвоката си, че добре помни, че бил в колата с децата си и карал по магистралата с не повече от 130 км/ч.
Виталий Чаушев - адвокат: По технически специфики на самия автомобил, включително по данните от контролния му талон, издаден именно от КАТ скоростта, която е максимална за процесния автомобил е 200 километра в час. Това пробуди у нас едно усещане, че има нещо нередно.
Затова отнесли казуса в съда. Според адвоката от полицията в Пловдив представили друг електронен фиш в съда, който значително се различавал от първия, връчен на мъжа. Една от разликите е мястото, където е засечено нарушението
Виталий Чаушев - адвокат: Разликите са още и в размера на наложената глоба, тъй като първоначално на клиента ми му беше връчен електронен фиш с глоба от 850 лева, впоследствие глобата се оказа 1050, имаше промяна и в скоростта, което за нас беше още една индикация.
Магистратите приемат жалбата като основателна и отменят глобата. Мотивират се, че за едно и също нарушение на едно и също лице са издадени два електронни фиша, а с това административнонаказващият орган е надхвърлил правомощията си.
Съдът не е възложил експертиза дали автомобилът може да вдигне посочената скорост. Магистратите обаче не пропускат да отбележат , че "подобно поведение като това на жалбоподателя е не просто безрасъдно, но и неприемливо и арогантно".
За да не се стига до такива казуси, от Асоциацията на пострадалите при катастрофи призовават в страната възможно най-скоро да заработи Единен център за обработка на нарушенията.
Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи: Отново говорим за електронно правителство, електронно управление, дигитализиране на процесите, а не някой разсеян пътен полицай да допуска грешки, които в крайна сметка създават чувство за безнаказаност в нарушителите.
Всички, които сядаме зад волана обаче не трябва да забравяме, че всяка скорост над допустимата е опасна за всички участници в движението.
Решението на пловдивския съд не е окончателно.