Туристическият бизнес е готов да посрещне новия зимен сезон, стана ясно след среща на представители на бранша с министъра на туризма Стела Балтова в Банско.
Тя каза, че основният маркетингов инструмент е промотиране на страната като безопасна и сигурна дестинация.
Ще се акцентира върху онлайн рекламата и особено в социалните мрежи.
Според министър Балтова е добре и в зимните ни курорти да се обособят карантинни хотели, каквито има в морските.
От бизнеса настояха да има ясни срокове и критерии за финансово подпомагане на сектора, тъй като сега се определят услугите на цените за новия сезон.
Поискаха и подкрепа за самоосигуряващите се – екскурзовод и планински водачи, например.
Министър Балтова каза, че мярката, позната като 60 на 40 ще продължи да работи, като може би ще има и други разновидности. До края на годината туристическият бизнес ще разчита и на ставка от 9% за ДДС. За сега е рано да се каже какви конкретно ще са мерките през зимния сезон, допълнителни министъра на туризма.
Автор: Йорданка Бакалска
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
Оставката на правителството: Какво следва за Бюджет 2026 и за държавата?
Катер с генератор пристигна при танкера "Кайрос" за възстановяване на котвената система