НОВИНИ

Варна в топ 5 на най-подценяваните дестинации на Балканите според сп. "Форбс"

Снимка: Архив/БГНЕС
bnt avatar logo
от БНТ
08:37, 28.12.2022
Чете се за: 03:37 мин.
У нас
Слушай новината

Варна попадна в топ 5 на най-подценяваните туристически дестинации на Балканския полуостров. Класацията е на престижното бизнес списание “Форбс” и в нея присъстват места в Сърбия, Албания, Босна и Херцеговина, Северна Македония.

Според експертите, подобни класации се правят на базата на коментари на туристи в една от онлайн резервационните платформи.

“Там те правят съответните коментари, сравнявайки своите предварителни очаквания към съответното място и това, което са видели и преживели като реалност. И ако очакванията им са били по-малки, а реалността е по-красива, тогава остават коментари като “впечатляващо”, “вдъхновяващо”, казва проф. Стоян Маринов, Варненска туристическа камара.

От туристическия бранш са категорични, че попадането на Варна в класацията на подценените дестинации носи позитиви за града.

“За мен това означава една много добра безплатна реклама. Това е начин да се привлече вниманието към Варна. А какво означава подценявана? От моя гледна точка това е да получиш по-добра услуга, от това което си очаквал и получаваш добра услуга на по-ниска цена”, казва Венцислав Танчев, хотелиер.

Участието в престижни класации рекламира дестинация “Варна” пред милиони хора по света, някои от които чуват за първи път за града, казват експертите.

“Смятам че, Варна, като една чудесна дестинация за морски туризъм, има нужда от допълнително популяризиране навсякъде, включително и чрез такива медии”, категорична е Соня Георгиева, директор на Дирекция “Туризъм” - Варна.

Експертите са единодушни, че Варна има дадености, с които може да впечатли туристите, но градът трябва да е по-агресивен с рекламата.

“Защо едно Санторини с неговия залез привлича туристи от цял свят, за да го снимат. И ние можем да използваме нашите красоти, като нос Галата”, смята проф. Стоян Маринов, Варненска туристическа камара.

“Малко са градовете, които имат такъв собствен плаж с фин, златист пясък. Множество добри заведения, хотели, най-старото обработено златно съкровище. Тук са Побитите камъни, които не отстъпват на Стоунхендж”, допълва Венцислав Танчев, хотелиер.

От Община Варна обясниха, че са разработили програма за развитие на туризма за 10 години напред.

“През последните две години изключително много разчитаме на рекламата в социалните мрежи, и правим една много агресивна реклама в тази насока”, обяснява Соня Георгиева, директор на Дирекция “Туризъм” - Варна.

Около 20% от туристическия данък се заделя за реклама на Варна като туристическа дестинация. През тази година сумата е 600 000 лева.

Репортер: Деян Михайлов

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
ПСЖ приема Страсбург при подновяването на първенството, Меси се завръща в началото на януари
ПСЖ приема Страсбург при подновяването на първенството, Меси се завръща в началото на януари
Редник от специалните сили и вицеевропейска шампионка по бокс - вижте историята на Венелина Поптолева
Редник от специалните сили и вицеевропейска шампионка по бокс - вижте историята на Венелина Поптолева