Съвременната политика като продукт, който се продава на медийния пазар. И политическото говорене като реклама. Тези две основни линии ще бъдат заложени в нова книга, която ще обедини 3-годиншното излседване на медийната и политическа среда у нас. Днес проектът беше представен от председателя на Съвета за електронни медии Георги Лозанов, както и експерти в областта на медиите и рекламата в България.
Съвременната политика като продукт, който се продава на медийния пазар. И политическото говорене като реклама. Тези две основни линии ще бъдат заложени в нова книга, която ще обедини 3-годишното изследване на медийната и политическа среда у нас. Днес проектът беше представен от председателя на Съвета за електронни медии Георги Лозанов, както и експерти в областта на медиите и рекламата в България.
В продължение на три години медийни експерти и студенти наблюдават процесите в "правенето" и "продаването" на политиката. Изводите им ще бъдат обединени в книга, която вече е в печат. Основното в нея ще е промяната на ценностните нагласи в обществото. Особено що се отнася до политиката.
"Ние настояваме, че трябва откровено да се говори за политическа реклама и даже за политическо търговско слово. Тъй като няма съмнение, че в модерните общества идеите на политиците, имиджите им дори могат да се приемат като своеобразни стоки на един пазар", коментира председателят на СЕМ доц. Георги Лозанов.
Според авторите е дошло време, в което вместо за "политическа агитация" трябва да се говори за политическа реклама в медиите, която да е платена. Но и ясно да се разграничава от "чистите" журналистически форми. Разбира се, това крие не малко рискове. Като т.нар. "скрита реклама" например.
"Но аз обичам да казвам - от това, че може и да има корумпирани лекари, не означава, че трябва да се отказваме от здравеопазването", смята доц. Лозанов.
През изминалите избори е направен опит за разграничаването на платените от свободните форми. Що се отнася до политическите послания - те си остават неатрактивни за аудиторията, смятат експертите.