Днес фейсбук навършва 10 години. Навръх юбилея си социалната мрежа може да се похвали с 1,2 млрд. потребители.
Когато фейсбук стартира на 4 февруари 2004 година, едва ли някой предполага, че социалната мрежа ще се превърне в неотменна част от живота на толкова много хора по света. Сайтът стартира в Харвардския университет, а създателите му искали да направят своеобразно състезание за най-хубава снимка. Два дни след пускането на фейсбук сайтът бил затворен поради натоварване на сървърите. Много от младежите пък подали жалби заради употребата на техни снимки без съгласието им.

Въпреки това обаче, много студенти харесали идеята за фейсбук и Марк Зукърбърг решил да пресъздаде сам идеята в много по-добър вариант. Десет години по-късно Зукърбърг споделя, че най-важното е социалната мрежа да продължава да расте и да се развива.
През 2013г. Фейсбук обяви печалба от 1,5 млрд. долара, а броят на активните потребители през декември е нарастнал с 22%. Миналата седмица цената на акциите на компанията достигна нов връх от 61 долара за брой. Така пазарната стойност на фейсбук стана 150 млрд. долара.
Занапред компанията планира да разкъса монолитността на социалната мрежа с различни мобилни приложения. Тази седмица се появи и първото от тях, наречено "Вестник". То позволява на потребителите да проследяват различни теми от новини за храна и спорт до теми за наука. Същевременно компанията работи по мобилното приложение на търсачката Graph Search. В момента най-голям успех регистрира „Фейсбук -Месинджър", който е едно от 12-те най-сваляни приложения. В рамките на 10 години от фейсбук си поставят грандиозната цел да осигурят интернет достъп на две трети от населението на Земята и да ги свържат към социалната мрежа.
Автор: Весела Георгиева