Корабоплаването в Охридското езеро спря. Корабчетата останаха закотвени, а туристите – лишени от възможността да ползуват една от най-популярните и атрактивни услуги, предлагани на посетителите. Корабособствениците се подготват да съдят държавата.
Корабоплаването в Охридското езеро спря. Корабчетата останаха закотвени, а туристите – лишени от възможността да ползуват една от най-популярните и атрактивни услуги, предлагани на посетителите. Корабособствениците се подготват да съдят държавата.
Властите наложиха забрана за плаване на туристическите корабчета. Не са преминали годишен преглед и нямат сертификати за техническа изправност. Основанието за спирането им е налице. Въпросът е какво правеше македонската държава в лицето на транспортното министерство и Капитанията цели 10 месеца след трагедията на кораба “Илинден”, когато 15 невинни български туристи платиха с живота си безотговорното отношение към техническото състояние и сигурността на плавателните
съдове в езерото.
Eдва сега, вече в разгара на тазгодишния, без друго слаб, туристически сезон македонските транспортни власти задължиха корабособствениците да сключат договор с френска фирма за сертифициране на плавателните съдове срещу 7 хиляди евро годишна такса.Те отказват, било непосилно. Имали по-евтини оферти от България и Сърбия. Властите не отстъпват. Корабчетата са закотвени. Собствениците им спазват забраната, но се готвят да съдят държавата, ако не бъде намерен компромис.