Асоциацията на българските превозвачи ще заведе дело в Европейския съд срещу Гърция за претърпени загуби и пропуснати ползи. Седми ден стотици бългаски ТИР-ове и коли остават блокирани на граничните пунктове с Гърция заради протестите на гръцките земеделци. От Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт заявиха, че загубите на българските превозвачи до днес са на стойност 10 млн. евро, а всеки автомобил, който не е хладилен дневно губи от 400 до 600 евро.
Асоциацията на българските превозвачи ще заведе дело в Европейския съд срещу Гърция за претърпени загуби и пропуснати ползи. Седми ден стотици бългаски ТИР-ове и коли остават блокирани на граничните пунктове с Гърция заради протестите на гръцките земеделци. От Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт заявиха, че загубите на българските превозвачи до днес са на стойност 10 млн. евро, а всеки автомобил, който не е хладилен дневно губи от 400 до 600 евро.
От асоциацията са решени да заведат дело в Европейския съд срещу гръцката държава за претърпени загуби и пропуснати ползи. Днес се очаква в Европейската комисия да бъде внесено писмо от българския министър на транспорта с искане Гърция да осигури коридор на своя територия за българските камони и автобуси.
Искането се обосновава с големите щети, които търпят българските превозвачи от блокирането на трафика. Вече има отказани договори, провалени доставки, изцяло са прекратени автобусните линии между двете страни, обяви Миролюб Столарски, председател на браншовата организация БАСАТ. Той се оплака, че са провалени и алтернативните маршрути за българските стоки през Турция и Македония, тъй като гръцките фермери са блокирали и тези пунктове.
Миролюб Столарски, председател на БАСАТ: "Ние затова призовахме всички наши членове, които имат автобуси и камиони на тези гръцки пунктове да си предявят иска към нас първо, а ние съответно ще обедими целия иск и ще го пратиме в Европейския съд. Също така помолихме МТ да ни помогне да предявиме този иск към правителството на Гърция."
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"