В централата на Алфа банка у нас със сигурност "индексът на щастието" тези дни е много нисък. Проверка на комисията за защита на личните данни потвърди вината на някои банкови служители за разпилените документи с данни на техни клиенти - проблем за който "По света и у нас" първи ви съобщи. Така покрай разпилените от есенния вятър документи миналия понеделник стана ясно, че почти няма банка без жалба за изтичане на лични данни.
В централата на Алфа банка у нас със сигурност "индексът на щастието" тези дни е много нисък. Проверка на комисията за защита на личните данни потвърди вината на някои банкови служители за разпилените документи с данни на техни клиенти - проблем за който "По света и у нас" първи ви съобщи. Така покрай разпилените от есенния вятър документи миналия понеделник стана ясно, че почти няма банка без жалба за изтичане на лични данни.
Доказателствата са толкова категорични, че от банката дори не се опитали да отричат. Още повече - оказали пълно съдействие на проверяващите. И много бързо изяснили какво точно е станало.
Венета Шопова - председател на Комисия за защита на личните данни:
- Става дума за немарливост, за пренебрегване на част от служебните задължения на служители на банката, тъй като това са били документи, които са били предназначени за унищожаване - сканирани, събрани по определен ред от регионалните офиси на банката, които като по-нечетливи копия са складирани на определено място.
И този репортаж нямаше да се състои, ако съответният служител беше използвал ето тази машинка по същество. А и банката е достатъчно оборудвана със съответната техника. Засега, обаче, банката е решила да запази мълчание. Но поне инспекторите твърдят, че са взели мерки да не повторят отново тази грешка.
От комисията, обаче, няма как да установят какво е успял да разпилее вятърът. И колко копия на договори за кредити, нотариални актове и лични карти са минали през машинката.
Венета Шопова - председател на Комисия за защита на личните данни:
- Смея да твърдя, че по повод сигнали и жалби на граждани, дори на
група студенти, ние регулярно проверяваме банковия сектор, така че имаме
представа в отделните банки - били те български, или клонове на чужди
банки - какво се случва.
Оказва се, чe няма банка без жалби от клиенти за неопазване на личните им
данни. Неосъзнати или напълно целенасочени злоупотреби с документите им, за които няма как да виниш есенния вятър.
Митрофанова за "Лукойл": Критики към действията на българските власти
Корупционен скандал в Украйна: Разследващите твърдят, че са разкрили схема за подкупи на стойност 100 милиона долара