Спешният център на Бургаската болница няма сключен договор с джипитата за обслужване на пациентите им в през нощта и почивните дни.
Спешният център на Бургаската болница няма сключен договор с джипитата за обслужване на пациентите им в през нощта и почивните дни.
Затова неотложните състояния като висока температура и обработка на рани, които не изискват животоспасяваща намеса, ще бъдат поети от личните лекари.
Спешното отделение ще приема само пациенти в тежки състояния, които застрашават живота им, като инфаркти и инсулти и хора пострадали при катастрофи.
Според новия договор, подписан със здравната каса, който влезе в сила от 1-ви февруари, личните лекари трябва да осигурят неотложната помощ на записаните при тях пациенти.
Д-р Нико Миразчийски: - Общопрактикуващите лекари имат право да сключат договори за обслужване на техните пациенти от 20 часа вечерта до 8 часа сутринта в делничните дни и 24 часа в почивните. Те имат право да сключат такива договори с дежурни кабинети, които да бъдат разкрити от структури за доболнична медицинска помощ.
До момента 80% от бургаските джипита са сключили договор с кабинети за неотложна медицинска помощ. Според тях обаче промяната е неудачна.
Д-р Димитър Крачков - личен лекар: - Всичко ни затруднява. Откакто е дошла Здравната каса, ние не работим, ние се борим. Не мога да свържа двата края, само се занимавам с касаджийски проблеми.
Личните лекари са длъжни да уведомят пациентите си дали имат сключен договор с дежурен кабинет и към кого да се обръщат в случай на необходимост.
Повечето хора обаче все още не знаят нищо за промяната и са категорични, че при инцидент ще посетят най-напред спешния център.
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги