Над 60 процента от работещите в пловдивската структура на БДЖ се включиха в едночасовата ефективна стачка тази сутрин.
Два бързи влака за Пловдив – от Асеновград и от София, не пристигнаха по разписание. Композицията за Пещера пък тръгна с половин час закъснение. Протестът на железничарите е насочен срещу предстоящите 30-процентни съкращения в холдинга, след които над 5700 работещи в системата ще останат без работа.
Светослав Славов работи като ревизор-вагони в "Пътнически превози" от 23 години. Показва ни мотриса, произведена през далечната 1982 година, която само след минути ще тръгне от Централна гара. И разказва, че с колегите си правят всичко, за да поддържат технически композициите, но те вече са амортизирани и остарели. Ако има съкращения, това със сигурност ще се отрази и на качеството на обслужването на влаковете.
Светослав Славов – ревизор вагони: "Тия, които останат, ще си имат проблеми - натоварват се прекалено много и може да се стигне в определен момент да не могат да си свършат работата."
И останалите железничари са силно притеснени от случващото се в БДЖ - ниски заплати, стари композиции и несигурност за бъдещето. Синдикатите са пресметнали, че ако не се стигне до споразумение и съкращенията в холдинга влязат в сила, само от пловдивската структура ще си тръгнат 550 души.
Любомир Милков – председател на Пловдивския регионален съвет на Синдиката на железничарите: "При тази остаряла техника, без инвестиции, които да са вложени в нов подвижен състав - това просто ще
застраши безопасността на превозите."
Около 50 железничари дойдоха в 10 часа тази сутрин на първи перон на Централна гара, за да се включат в протеста. Според синдикатите останалите са стачкували по работните си места.
Пътниците бяха неприятно изненадани, тъй като никой не ги беше предупредил, че влакът няма да тръгне навреме. Повечето от тях заявиха, че подкрепят железничарите.
А работещите в системата бяха категорични,че имат готовност да продължат със стачката и утре.