ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Световен ден на потребителя

bnt avatar logo от Данаил Глишев
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
Икономика

Знаем ли правата си на потребители и отстояваме ли ги, когато те са погазени? Днес е особено важно да се запитаме, тъй като на 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. Датата е в памет на речта на американския президент Джон Ф. Кенеди, който през 1963 г. обявява идеята за Закон за защита на потребителите.

световен ден потребителя
Знаем ли правата си на потребители и отстояваме ли ги, когато те са погазени? Днес е особено важно да се запитаме, тъй като на 15 март отбелязваме Световния ден на потребителите. Датата е в памет на речта на американския президент Джон Ф. Кенеди, който през 1963 г. обявява идеята за Закон за защита на потребителите. По този повод у нас отвори врати съвместна временна приемна на Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията, Комисията за защита на личните данни и трите мобилни оператора.

Десетки недеволни са се подредили в коридорите на Комисията, която е призвана да защитава нас, потребителите. Някои хора, като Божидар Хаджиев, са готови да ви разкажат на един дъх историята си за дълги пререкания с мобилен оператор.

- Какво да ви обяснявам, това е безобразие. Това по наше време ако се беше случило, сигурно хора щяха да хвърчат навънка веднага.

Организаторите на приемната отчитат огромен брой подадени жалби.

Огнян Варадинов, член на КЗП:
- Обработените жалби са 71, като са горе-долу по равен брой за всички мобилни оператори. Гледам, че и опашките, които са пред кабинетите, са с почти еднакъв брой.

Възрастният господин е притеснен от липсата на отношение към клиента на компаниите.

-В рецепцията ми казват така: Ма вижте, господине, тук има само чиновници. Тук няма кой да ви оправя нещата, за жалби хора няма.

В градските молове атмосферата е съвсем друга - нормален ден за търговия.

- В деня на потребителя, като че ли всичко е наред.

Но срещаме Мария, човек от друго поколение клиенти, които вече не пишат жалби, макар че 2 месеца не е получила сметката си за телефон.

- Не ми се занимава с никакви жалби. Честно казано, по-скоро ще сменя оператора, отколкото да се занимавам с някакви такива глупости.

Дали чрез жалба или чрез замяна, клиентите ще намерят начин да постигнат своето. Защото на пазара, дори у нас, те би трябвало да са боговете.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?