ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Германия се електромобилизира

bnt avatar logo от Мария Стоянова, кореспондент на БНТ в Берлин
A+ A-
Чете се за: 01:00 мин.
Икономика

Нищо не може да измести силната привързаност на германците към автомобилите - нито задръстванията, нито дори високите цени на бензина или пък глобалното затопляне. С това е наясно правителството на канцлера Меркел и се опитва хем да опазва климата, хем да не ядосва избирателите си. Затова посланието на канцлера е, че бъдещето принадлежи на колите с електромотори. До 2020 год. по германските улици трябва да се движат 1 млн. такива автомобила.

германия електромобилизира

Нищо не може да измести силната привързаност на германците към автомобилите - нито задръстванията, нито дори високите цени на бензина или пък глобалното затопляне. С това е наясно правителството на канцлера Меркел и се опитва хем да опазва климата, хем да не ядосва избирателите си. Затова посланието на канцлера е, че бъдещето принадлежи на колите с електромотори. До 2020 год. по германските улици трябва да се движат 1 млн. такива автомобила.

Новият германски министър на икономиката идва на съвещание в канцлерството с електромобил. Дори шефовете на германските автомобилни гиганти са се преориентирали. Така може да изглежда бъдещето по улиците във Федералната република. Без държавни пари обаче няма да се получи, твърдят от автомобилната индустрия.

Дитер Цече, председател на УС на Даймлер: "Предлагаме конкурентоспособен продукт. За да станем лидер в производството, трябва да преодолем пропастта между високите разходи по продукта и цената, която клиентите са готови да платят. Поне отчасти ни е необходима подкрепа."

Дебел доклад за бъдещето на електромобилността, написан от индустрията и изследователи, получи канцлерът днес. В него има и много желания, които Меркел ще изпълни само отчасти. 1 млрд. евро за научни разработки, както и данъчни облегчения за собствениците на електроколи, плюс купуването на служебни автомобили.

Ангела Меркел, канцлер на ФРГ: "Ние сме убедени, че няма смисъл от еднократна премия за онези, които ще си купят електрокола."

Тъкмо за това настоява опозицията в страната. От „Зелената партия" искат отпускането на 5000 евро за всеки, който си купи кола, задвижвана с ток. В момента един такъв автомобил струва с 9000 евро повече. За редовите шофьори електроколата не представлява голям интерес, защото след всеки 150 км дълго трябва да се зареждат батериите. По германските улици сега се движат само 2300 автомобила с ток. Съмнително е, че през 2020 те ще достигнат 1 млн.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?