Само за три дни количеството зареден керосин на летище София е намаляло с 40%. Това съобщиха за "По света и у нас" от столичната аерогара. От там уточниха, че причината е в това, че опериращите авиокомпании са се вслушали в препоръката на "Лукойл авиейшън" да зареждат на чужди летища.
Само за три дни количеството зареден керосин на летище София е намаляло с 40%. Това съобщиха за "По света и у нас" от столичната аерогара. От там уточниха, че причината е в това, че опериращите авиокомпании са се вслушали в препоръката на "Лукойл авиейшън" да зареждат на чужди летища.
Въпреки редуцираните доставки, на софийското летище от петък до сега няма нито един отменен полет и нито едно отказано зареждане с керосин. Днес само за 20-на минути във фокуса на камерата на "По света и у нас" попаднаха два самолета, които заредиха с гориво.
Иван Димитриев - директор на дирекция "Транспорт и горивно-смазочни материали", летище София": - Тези постоянни приказки и новини в медиите притесняват авиокомпаниите. За това те правят "танкиране" така, че на летище София да заредят минималното необходимо количество. При нормално потребление между 200 и 250 тона дневно в момента потреблението е между 160 и 180 тона дневно.
Димитриев допълни, че не очаква нов спад в доставките на гориво. Още днес по тръбопровод от Нефтохим в базовата станция на гара Искър са постъпили 1000 тона, които ще стигнат за цялата седмица. Ако пък някъде керосина свърши петролни компании заявиха готовност да помагат.
Георги Деянов - финансов и административен директор на петролна компания: - Гарантирам, че нашите три рафинерии в Гърция са в състояние да поемат нарасналото търсене на авиогорива. От петък до сега ние сме внесли около 220 тона авиационно гориво и сме готови да увеличим вноса, за да обезпечим необходимите доставки.
И от летище Варна успокоиха, че имат на склад достатъчно керосин и всички полети се извършват по разписание. Подобно на аерогарата в София и във Варна за всеки случай търсят алтернативи, ако се появи дефицит на гориво.
Димитър Костадинов - директор на Летище Варна:
- Отношенията по договарянето и подсигуряването на горивата вървят между доставчиците и авиокомпаниите. Това което ние правим е да предоставяме услугата по зареждане на авиационно гориво.
Макар редуцираните доставки на керосин да не са повлияли на полетите в пика на туристическия сезон, от българските летища продължават да съветват самолетите да зареждат в чужбина, а у нас само да дозареждат.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Полет на началника на щаба на либийската армия загуби радиовръзка над Анкара