Корабоплаването по река Дунав съвсем замря. При Видин бяха измерени едва 83 см. Толкова продължително задържане на ниското ниво на реката не е имало от десетилетия, твърдят моряци.
Корабоплаването по река Дунав съвсем замря. При Видин бяха измерени едва 83 см. Толкова продължително задържане на ниското ниво на реката не е имало от десетилетия, твърдят моряци. 16 плавателни съда стоят на котва в акваторията на видинското пристанище и не могат да доставят товарите. Фирми съобщиха, че търпят загуби за десетки хиляди евро.
Повече от месец кораб, натоварен с 1 000 т рапица за Германия стои на котва край видинския бряг. Дълбочината на газене на баржата е над 2 м и половина или с метър повече от дълбочината при праговете в сръбския и унгарския участъци на Дунав.
Димо Тошев, капитан на кораб: - Аз не помня, поне в последните 20 години, да сме имали такива тежки периоди... Специално на нашата фирма ни носи много големи загуби от орядъка на 20-30 000 евро месечно.
За да се преодолее ниското ниво, товарите трябва да се редуцират наполовина. Така, обаче, превозът става икономически неизгоден и се търси алтернатива да се замени с ж.п. транспорт - обясняват критичната ситуация собственици на транспортни фирми. Загуби търпи и видинският порт, защото не може да обработва товари и кораби.
Димо Тошев, капитан на кораб: - Ние продължаваме да чакаме вдигане на нивото. Има индикации за вдигане, защото в горния участък на реката вече започнаха дъждове, в унгарския участък също има дъждове, така че се надявам в близките дни да направим опити за потегляне.
Засега ниското речно ниво не пречи само на ферибота Видин -
Калафат, който продължава да обслужва речната връзка между двата града.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Проф. Тодор Кантарджиев предупреждава: Грипът вече се разпространява епидемично у нас