Един от анулираните днес полети на "Малев" беше от София до Будапеща. С него е трябвало да летят 90 души. Толкова са били и хората в обратната посока.
Един от анулираните днес полети на "Малев" беше от София до Будапеща. С него е трябвало да летят 90 души. Толкова са били и хората в обратната посока.
Само за днешния полет от София до Будапеща с "Малев" е трябвало да летят 90 души, толкова са били и пътниците в обратна посока. От представителстото на унгарската авиокомпания у нас обясниха, че имат резерваци до края на годината. До късния следобед днес от "Малев" в България не знаеха какво да кажат на хората, чиито полети са анулирани.
Зрители на "По света и у нас" сигнализираха за техни близки, блокирани на чужди летища. Една от тях е Златна Михайлова, която е трябвало днес да се прибере с полет от Хамбург. Единственият съвет, който е получила е да избере друг авиопревозвач.
Златна Михайлова - българка, блокирана на летището в Хамбург: - При
случката, че трябва да се прибера толкова бързо, билетът става много по-скъп отколкото, ако си го запазвам. Аз всъщност се прибирам вкъщи след едноседмичен престой и съм си свършила парите, това не са някакви джобни за доплащане. Те ми казаха - ами тогава да вземат да ви пратят от вкъщи 200 евро и да си се приберете.
Това е единственият съвет, който поне до понеделник дават и от българското представителство на "Малев".
Десислава Симеонов - управител на "Малев" за България: - За съжаление точно пред фалит е "Малев" и това е причината, поради която други авиокомпании не желаят да приемат наши пътници, затова ние не можем да предложим алтернативата самите ние да преиздадем билетите на нашите пътници, а се налага те да си закупят нови билети.
След това потърпевшите могат да търсят обезщетение от унгарската авиокомпания, като подадат жалба на изписания имейл адрес. От "Малев" България обаче не могат да гарантират, че всички ще получат парите си обратно, ако компанията обяви фалит. Те обаче обясниха, че унгарското правителството е заделило специален фонд за целта. От Европейския потребителски център у нас също съветват пътниците да потърсят правата си пред компанията или да сезират потребителските центрове. Хората, които са платили билетите си с кредитни карти, имат по-големи шансове да върнат парите си.
Венцислав Петков - юридически съветник "Европейски потребителски център": - Съществува възможност за хората, които са закупили самолетните си билети чрез кредитна карта, да се обърнат към банката издател, за да проучат възможностите за оспорване на транзакциите и връщане на техните пари.
За съжаление тези, които са платили в брой, могат и да "изгорят". В случай на фалит европейското законодателство гарантира обезщетения, единствено ако билетът е част от пакетна почивка.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?