НОВИНИ

Кой следи за качеството на асфалта?

Заради кризата, през последните години мащабните инфраструктурни проекти се печелят от компании, предложили най-ниска цена. Експерти от агенция “Пътна инфраструктура” се опасяват, че цените са твърде ниски и това крие опасности при изпълнението. Как се следи за качеството на асфалта и кой контролира правилното изпълнение на инфраструктурните проекти?

bnt avatar logo
от Карина Краньотова
19:28, 27.02.2012
Чете се за: 01:11 мин.
У нас
следи качеството асфалта
Снимка:
Заради кризата, през последните години мащабните инфраструктурни проекти се печелят от компании, предложили най-ниска цена. Експерти от агенция “Пътна инфраструктура” се опасяват, че цените са твърде ниски и това крие опасности при изпълнението. Как се следи за качеството на асфалта и кой контролира правилното изпълнение на инфраструктурните проекти?

Най-често кръпките по улиците имат съвсем кратък живот, 2-3 месеца. Причината не е толкова в качеството на асфалта, колкото в неговото полагане.

Н.с. инж. Веселин Димитров, директор Централен институт на пътните технологии към АПИ: "За съжаление органите, които следят за изпълнението, не могат да бъдат постоянно на място, затова много често се получават, вие виждате, и по нашите пътища много от тези неспазвания водят до получаването на дупки или пластични деформации. Когато се налага за по-сериозни обекти и когато има съмнение за по-сериозни недостатъци, пробите се изпращат в централния институт и оттам излизаме със становище."

Случаите с некачествено изпълнена работа не са рядкост.

Н.с. инж. Веселин Димитров, директор Централен институт на пътните технологии към АПИ: "Има случай, когато асфалтова смес с по-ниска температура е пристигнала на мястото или пък в някой случай уплътнителната работа не е била добра, но гаранцията за нас е, че пътните фирми за своя сметка извършват ремонта по тези недостатъци."

В момента в София зейналите след зимата ями се закърпват със студени смеси. Те обаче са много нетрайни. От друга страна позволяват полагането и във влажна среда, което е подходящо за климатичните условия в момента. Когато се затопли, ще започнат да се използат класическите горещи асфалтови смеси, които са по-трайни. Естествено, главната причина да не се асфалтират цели улици, а само да се закърпват, е липсата на достатъчно финансии.

Н.с. инж. Веселин Димитров, директор Централен институт на пътните технологии към АПИ: "Когато има средства, се прави рехабилитация на цялостен пътен участък, но когато не достигат средствата, се кърпи.

В останалите европейски държави нормалният срок за цялостна рехабилитация на пътен участък е между 8 –10 години. В България сме далеч от тези срокове и засега се набляга на кърпене.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Рали за мъже и жени се провежда за първи път в Созопол (СНИМКИ)
Рали за мъже и жени се провежда за първи път в Созопол (СНИМКИ)
13:04, 23.11.2024
Чете се за: 01:52 мин.
Книга за Коледа за всяко дете
Книга за Коледа за всяко дете
12:43, 23.11.2024
Чете се за: 02:02 мин.
Съдът в Пловдив гледа мерките на задържаните за огромното количество контрабандни цигари
Съдът в Пловдив гледа мерките на задържаните за огромното количество контрабандни цигари
11:41, 23.11.2024
Чете се за: 00:57 мин.
След верижната катастрофа: Пуснато е движението по АМ "Тракия" в посока София
След верижната катастрофа: Пуснато е движението по АМ "Тракия" в посока София
11:31, 23.11.2024
Чете се за: 01:30 мин.
Румен Петков: Инициираните консултации от БСП са последен опит за намиране на изход от кризата
Румен Петков: Инициираните консултации от БСП са последен опит за намиране на изход от кризата
11:17, 23.11.2024
Чете се за: 01:02 мин.
Бойко Борисов е изпратил писмо до ПП-ДБ с предложение за излизане от политическата криза
Бойко Борисов е изпратил писмо до ПП-ДБ с предложение за излизане от политическата криза
10:55, 23.11.2024
Чете се за: 03:02 мин.
Тържествена света литургия за 100 години от освещаването на катедралата "Св. Александър Невски"
Тържествена света литургия за 100 години от освещаването на катедралата "Св. Александър Невски"
10:11, 23.11.2024 (обновена)
Чете се за: 03:40 мин.
Министър Атанас Илков: Членството ни в Шенген няма да превърне ЕС в разграден двор
Министър Атанас Илков: Членството ни в Шенген няма да превърне ЕС в разграден двор
10:00, 23.11.2024 (обновена)
Чете се за: 04:07 мин.
Богдан Богданов, ПП-ДБ: Няма разлом в коалицията, с колегите сме в добър синхрон
Богдан Богданов, ПП-ДБ: Няма разлом в коалицията, с колегите сме в добър синхрон
09:47, 23.11.2024
Чете се за: 02:35 мин.
Безводие от години: Как фермер отглежда екзотична градина без вода
Безводие от години: Как фермер отглежда екзотична градина без вода
09:34, 23.11.2024
Чете се за: 02:07 мин.
Красимир Каракачанов: Институциите са овладени от хора, които се интересуват от запазването на властта си
Красимир Каракачанов: Институциите са овладени от хора, които се интересуват от запазването на властта си
09:15, 23.11.2024
Чете се за: 01:37 мин.
Велосипедисти от Варна настояват за изграждане на повече велоалеи
Велосипедисти от Варна настояват за изграждане на повече велоалеи
09:09, 23.11.2024
Чете се за: 02:45 мин.
Топ 24
Най-четени
По света и у нас в 100 секунди
По света и у нас в 100 секунди
Студентите все по-трудно намират работа
Студентите все по-трудно намират работа