Директорът на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", село Ивайло, област Харманли - Андриан Христов, даде урок на местната общественост, като намери начин българчета с различно вероизповедание да приемат като равни деца-жертви на войната в Близкия Изток. Това се случило, въпреки първоначалната съпротива на техните родители. Вижте как, децата от средищното училище "Св. св. Кирил и Методий", преподадоха урок по толерантност на своите родители!
This is a modal window.
Познават ужаса на войната. Страхът от липсата на сигурност. Идват от Алепо, Сирия. Билал и Нур са брат и сестра. Тя мечтае да е лекар, той иска да бъде като Христо Стоичков.
Нур - Много обичам да помагам на хората, на деца и на всички.
Билал - Мечтая да стана футболист.
Живеят в Харманли, но учат в близкото село Иваново, не ги искали другаде. И двамата са ученици във втори клас на основното средищно училище "Св. св. Кирил и Методий".
Андриан Христов, директор на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", село Иваново - За нас беше предизвикателство да приемем тези деца, имайки предвид, че те идват от държава с различна култура, бит, традиции и имайки предвид негативната нагласа на обществото към тях.;
За директорът на училището в Иваново, Андриан Христов било най-трудно да пречупи възрастните да приемат Билал Нур и още 17 деца с подобна съдба. Първоначалния отпор у местните хора, не пречупил желанието на Христов да даде шанс за знание на чуждестранните ученици идващи от Ирак и Сирия.
Андриан Христов, директор на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", село Иваново - БНТ: Лош учител ли е страхът? - Със сигурност. Страхът и неизвестността. Непознатото плаши хората и в тази насока се наложи ние да работим доста усилено, като включително проведохме и кампания сред децата - там беше много по-лесно приобщаването, защото децата за разлика от родителите си, приеха сирийчитета с интерес, като екзотични представители, ако мога така да ги нарека, тъй като не знаеха някои от тях почти нищо за държавата от която идват. Дори има и много приятелства между тях и децата от сирийски произход. Това именно ни помогна към приобщаването им в училищния живот, много по-лесно беше това.;
Приобщаването продължава с всекидневни усилия. С идеята, че танцът събира хората и хванати ръка за ръка създават единение директорът въвел идеята във всяко голямо междучасие учениците да играят хоро. Билал и Нур вече показват завидни умения. Паралелно с това в училището на село Иваново създали още възможности за опознаване на непознатите.
Андриан Христов, директор на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", село Иваново - Участваме в проект "Твоят час" и там в тази връзка сме формирали група за фолклор на етносите, т.е. в тази група, смисъла, целта е, изучавайки бита, традициите, музика, танци, песни на всеки етнос ние да ги възпитаваме в толерантност, взаимно уважение, като тук дори залагаме, дейности с кухнята на всеки етнос, където ще се подготвят и традиционни ястия, евентуално се надяваме и родители да се включат, така че целта да бъде постигната в пълния смисъл на думата.;
Само за година и няколко месеца бариерите в съзнанието на местните паднали.
Андриан Христов, директор на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", село Иваново - Смея да твърдя, че някои от тези деца, които от година и половина се обучават в нашето училище, говорят български език на такова ниво, че трудно биха били разграничени от българчета, което смятам е едно добро постижение.;
Андриан Христов e учител второ поколение.
Андриан Христов, директор на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", село Иваново - Не толкова професията, а вътрешната нагласа на човек е важна в тази насока, така че просто работя това което чувствам и усещам.
Директорът Христов е убеден, че приобщаването е взаимно полезен урок. Без да следва национални стратегии и програми постигнал бързо взаимно приобщаване. Вижда надежда в 148-те ученика на училище "Св. св. Кирил и Методий".
Андриан Христов, директор на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", село Иваново - В случая децата изнесоха един добър урок на своите родители по толерантност.
Всекидневно директорът Христов постигна реформа нужна на национално ниво, влагайки упоритост, търпение и диалог.