ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Общината се отказва от дивиденти?

bnt avatar logo от Христина Христова
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
У нас

"Центърът за градска мобилност" и "Метрополитен" са най-печелившите общински дружества в столицата. Въпреки че имат значителен принос към общинската хазна обаче, се обмисля вариант те да бъдат освободени от плащането на дивидент от печалбата си на общината. В същото време пъкСтоличният автотранспорт и "Озеленяване" продължават да са на дъното.

общината отказва дивиденти
"Центърът за градска мобилност" и "Метрополитен" са най-печелившите общински дружества в столицата. Въпреки че имат значителен принос към общинската хазна обаче, се обмисля вариант те да бъдат освободени от плащането на дивидент от печалбата си на общината. В същото време пък
Столичният автотранспорт и "Озеленяване" продължават да са на дъното.

Оценката е на заместник-кмета по финанси в общината Дончо Барбалов, който представи доклад за финансовите резултати на общинските дружества за 2011 година.

Очакванията са от дивиденти в общината да постъпят малко над 9 млн. лв. Постъпленията обаче може да се окажат почти наполовина - под 5 милиона, ако Столичният общински съвет приеме предложението да се освободят от плащането на дивидент "Метрополитен" и "Центъра за градска мобилност".

Дончо Барбалов- заместник-кмет по финанси в СО:
- Тези средства ще бъдат използване за допълнително разплащане към транспортните оператори. Що се отнася до Метрополитена - мотивите са, че дружеството извършва все пак едни значителни инвестиции и е по-добре да оставим повече пари в дружеството.

Ако предложението бъде прието, това ще е поредната година, в която "Центърът за градска мобилност" няма да плаща дивидент на общината. Разчита се, че с парите, които останат в дружеството, ще започне изграждането на система за електронно таксуване - нещо, което обещават от години. В дружеството така или иначе се очакват "свежи" пари - след
взлизането в сила от есента на двойно по-високите цени и новите условия за паркиране в "Синя зона". Що се отнася до "Метрополитен"-а - след пускането на втория лъч и там приходите ще скочат - ще има още клиенти, които ще плащат за месечна карта вместо 23- 35 лева. На този фон слабите места в общинската икономика продължават да са: Столичният авто- и електротранспорт.

Дончо Барбалов - заместник-кмет по финанси в СО:
- При транспортните дружества не е хубаво да търсим някаква голяма печалба, защото тяхната функция е все пак да предоставят услуги на гражданите.

Бившето ръководство на Столичния автотранспорт обаче няма да бъде освобождавано от отговорност за лошите финансови резултати. Там все още тече и прокурорска проверка. Прокуратурата се занимава и с "Озеленяване", което не се отлепя от дъното.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?