В продължение на около 12 часа - от 2 часа тази нощ до 14 часа днес - клиентите на банка ДСК не можеха да теглят пари или да плащат с карти на банката.
В продължение на около 12 часа - от 2 часа тази нощ до 14 часа днес - клиентите на банка ДСК не можеха да теглят пари или да плащат с карти на банката. Причината е дефект в хардисковете на основния компютър, който обслужва картовия център на ДСК, обясни пред "БНТ 1" изпълнителният директор на банката Мирослав Вичев. Повредата вече е отстранена. Банката се извинява на многобройните си клиенти в страната за причинените им неудобства.
Не е приятно изживяване да отидете на пазар в някоя от големите търговски вериги, да напълните до горе количката и изведнъж да се окаже, че не може да си платите на касата, защото банковата ви карта не работи. Такъв проблем днес имаха много от клиентите на банка ДСК.
Касиерка: "Клиентът си пазарува и вкарваме картата, но не иска, отказва ни да изтегли сумата. Връщаме стоката. Хората нямат кеш да платят."
За щастие този проблем вече е преодолян. А причината за неудобството обясни пред "По света и у нас" изпълнителният директор на банка ДСК Мирослав Вичев.
Мирослав Вичев, изпълнителен директор на банка ДСК: "Нощеска между два и три часа дефектираха дискове в основната машина, която обслужва картовия център на банка ДСК. Дефектът беше по-сериозен и се наложи пълен рестарт на машината и редица допълнителни процедури. Около 14 часа успяхме да пуснем картовата система и нещата работят нормално.
Тъй като очаквахме допълнително натоварване на банкоматите ни, сме създали организация по допълнително зареждане на банкоматите с банкноти."
За да успокои клиентите на банка ДСК, Мирослав Вичев изтегли пари от банкомат пред камерата на БНТ 1.