Край на високия звук на рекламите по телевизията. До това се стигна след споразумение между Съвета за електронни медии, най-големите асоциации на рекламните агенции и радио и телевизионните оператори. От днес те въвеждат единен стандарт за нивото на звука на рекламните послания от малкия екран.
Край на високия звук на рекламите по телевизията. До това се стигна след споразумение между Съвета за електронни медии, най-големите асоциации на рекламните агенции и радио и телевизионните оператори. От днес те въвеждат единен стандарт за нивото на звука на рекламните послания от малкия екран.
От днес рекламите с по-високо ниво на звука, които обикновенно стряскат задрямалите пред екрана зрители, ще започнат постепенно да намаляват.
Единният стандарт, който ще бъде въведен у нас изцяло след три месеца, е по препоръка на Европейския съюз.
"Ще продължи да има стари реклами, които още могат да звучат високо и дразнещо, но тези, които се появяват сега, за пръв път, новите, те вече всичките ще бъдат според стандартите", поясни Георги Лозанов - председател на СЕМ.
Телевизиите трябва да се сдобият със специален софтуер за контрол на параметрите. Чрез него след 1 юли в ефира могат да се излъчват само рекламните клипове с по-ниски нива на звука. От Съвета за електронни медии признаха, че не очакват нарушения.
"Като имате предвид това, което е обсъждано много пъти, че това не е в полза на никого. Включително и в полза на търговското слово, на рекламите, защото те по-скоро по този начин прогонват аудиторията, отколкото да я привличат", каза Георги Лозанов - председател на СЕМ.
От СЕМ очакват промените значително да се облекчат аудио средата, а от 1 юли и да разрешат проблема окончателно.