НОВИНИ

БДЖ ще закупи 85 нови мотрисни влакове в следващите няколко години

Българските държавни железници ще купят 85 нови мотрисни влака в следващите няколко години с помощта на държавата, обяви за БНТ изпълнителният директор на железниците Владимир Владимиров. Новите влакове трябва да сменят стария подвижен състав, с който все по-често стават инциденти. БДЖ ще разчита на ежегодни финансови трансфери от държавата, за да реализира амбициозния си план.

Александър Марков
от Александър Марков Екип на "По света и у нас"
18:40, 03.04.2018
Чете се за: 01:43 мин.
У нас
Снимка:

От години проблемът за старите влакове е основен за пътниците и за ръководството на БДЖ. За да подмени голяма част от подвижния състав, в рамките на следващите месеци БДЖ започва процедура за закупуване на нови. Първите от тях ще са у нас след около 30 месеца. Комисия още работи върху проект - от какви точно мотриси има нужда БДЖ. Парите ще дойдат от държавата, обяви транспортният министър Ивайло Московски.

Дневно в България се движат 560 влака, обслужвани от 130 локомотива. Едва 50 от тях са новите мотрисни влакове, купени през 2005-2008 г. Всички други са на по над 35 години.

На този фон финансовото състояние на БДЖ също се подобрява след болезнената вече над 9-годишна реформа, която върви в холдинга.

Повечето влакове на БДЖ-Пътнически превози са от 1987 година, а последните нови влакове бяха купени преди 13 години. За да обнови състава, Холдингът планира да стартира процедурата за закупуване на 85 нови мотрисни влака до месец.

Владимир Владимиров, изп. дир. на Холдинг "БДЖ": Инвестициите се изразяват в това да бъдат закупени нови мотрисни влакове на два етапа. На първия етап 41 мотрисни влака и на втория етап 44. Ние сме се фокусирали в момента към осигуряването на поръчката за тези 41 мотрисни влака и за осигуряването на необходимото финансиране, за да се случи този проект.

За целта държавата ще отделя по 35 милиона лева годишно капиталов трансфер към БДЖ.

Владимир Владимиров, изп. дир. на Холдинг "БДЖ": Те ще имат технологична скорост 200 км., по линиите на България най-високите скорости ще бъдат 160 км.

Влаковете ще се изплащат разсрочено, обяви и транспортният министър Ивайло Московски.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Финансирането за първите 41 ще бъде от капиталов трансфер, разсрочено плащане в следващите 10 години. Теоретично биха могли до 2-2,5 години първите влакове да бъдат вече в България.

Дълговете на БДЖ от 840 милиона през 2009 г., когато е влязло сегашното ръководство, сега са над 365, като най-проблемните дългове - тези към банките, са около 111 млн. лв.

Владимир Владимиров, изп. дир. на Холдинг "БДЖ": Имам уверението от министъра на транспорта, че в рамките на месец-месец и малко още 40 милиона ще бъдат погасени с вътрешен ресурс на министерството. Те ще паднат на 71 и оттам докрая на годината търсим допълнителни решения за погасяване на задълженията. Окончателното решаване на този проблем ще стане с концесията на летище София, както е добре известно.

През последните години служителите на БДЖ са намалели от 15 000 на 9 000 в рамките на реформата на Холдинга, обяви още Владимиров.

;

Новите влакове вървят в пакет с нови релси. Вече беше модернизирана жп-линията Септември-Свиленград, която позволява развиване на скорост от 160 километра в час.

;

Работи се по линията Пловдив-Бургас, която също подлежи на модернизация.


;

На 10 април ще бъде направена първа копка на модернизацията на линията София-Елин Пелин, има готови проекти за София-Волуяк, София-Видин, София-Гюешево. Освен по-високи скорости, новите линии са оборудвани с нова комуникационна система, която прави движението на влаковете по-ефективно и сигурно.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Намалява количеството на електроуредите, които се предават за рециклиране
Намалява количеството на електроуредите, които се предават за рециклиране
Откриха фотоизложба с красивите мигове в София
Откриха фотоизложба с красивите мигове в София