"Черен вторник" във Франция

Франция преживява "черен вторник" заради мащабна 48-часова железопътна стачка. Започнала по призива на четирите основни профсъюза, тя ще продължи три месеца, през които хаосът в ж.п. транспорта ще се подновява през пет дни. Сравняват я с война на железниците срещу правителството заради намерения за радикали реформи в държавните железници. За четвърти ден продължава и стачката в Ер Франс с искане за по-високи заплати. Една четвърт от полетите на авиокомпанията са отменени.

от Юлия Талева, кор. на БНР
18:23, 03.04.2018
Чете се за: 00:55 мин.
По света

Железопътните линии пустеят, гарите са претъпкани, информационните табла сбито побират оскъдния трафик за деня, който на някои места е нулев. Първият ден от стачната кампания окриля синдикатите и видимо изнервя пътниците.

Стачкуват 3/4 от машинистите и над 1/3 от служителите в цялата френска жп компания. Движат се едва 12 % от бързоскоростните влакове и около 1/5 за обикновените вътрешни линии. Автомобилът замества влака, което е видно от 400-километровите задръствания сутринта около Париж. Неотказалите се да се борят със ситуацията чакат с часове на кейовете.

Азиза Фльорис: Това е катастрофално. Трябва нещо да се направи, ние сме потърпевшите, а не сме направили нищо. Трябва да отидем на работа като всеки друг. Бях в добро настроение сутринта, но сега... Трябваше да видите какво се случи във влака. Някои хора се почувстваха зле, жени плачеха, деца. това не е нормално.
Флорънс Даниел: Спирахме на всяка спирка, няма директни влакове, на един пътник му стана лошо.

Следобед железничарите изляха и на митинг в Париж гнева си срещу реформата на президента Макрон, която предвижда промяна в 80-годишния им привилегирован статут и преобразуването на компанията им в анонимно дружество с държавен капитал. Макар и готово да преговаря за детайлите, правителството остава непреклонно пред натиска, както личи от думите на министъра на транспорта Елизабет Борн.

Елизабет Борн, министър на транспорта на Франция: Тази реформа е нужна за пътуващите, за железопътната компания, за служителите. Така, че трябва да бъде завършена като се вслушваме един в друг и комуникираме правилно.

Правителството разчита на битката за общественото мнение, но ако досега защитниците на реформата имат лека преднина, подкрепящите стачката стават все повече.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Забавни класни стаи в Русе пренасят децата в различни епохи
Забавни класни стаи в Русе пренасят децата в различни епохи
Започва процедурата по екстрадиция на Пучдемон
Започва процедурата по екстрадиция на Пучдемон