На 25 септември министрите на регионалното развитие, на транспорта, на екологията и на туризма ще представят в Брюксел резултатите от общественото обсъждане за строежа на магистрала „Струма” през Кресненското дефиле. Оптималният вариант, на който държавата се спира е този, според който движението към Гърция остава по досегашния път Е-79, а в обратна посока към София ще се строят нови платна по билото на дефилето на изток от Кресна. Това съобщи министър Николай Нанков, който инспектира строежа на магистралата в отсечката от Кресна до Сандански.
This is a modal window.
Максимално бързото изграждане на трасето, през най-тежкия участък от гледна точка на пътната безопасност в България – Креснеското дефиле е най-важният аргумент в избора на проекта за изграждане на автомагистрала „Струма”.
Николай Нанков, министърът на регионалното развитие и благоустройството: Обществените обсъждания доказаха, че местната общност вижда и плюсовете, има и опасения разбира се. Хората местните казват - няма да можем да стигнем до нивите, напротив имаме, знаете, свързване на двете платна и респективно 5 пътни възела.
Регионалният министър коментира и напредъка в строежа на магистрала „Струма” в отсечката от Кресна до Сандански.
Николай Нанков, министърът на регионалното развитие и благоустройството: Над 45 процента като физическо изпълнение. Т. е. ако всичко върви в процедури, май месец 2019 е крайният срок по договор за въвеждане, аз мисля, че още 2018 - краят, ще имаме една завършеност на обекта.
През следващия месец министърът на околната среда и водите Нено Димов трябва да се произнесе за Оценката за въздействие върху околната среда, както и кой да бъде окончателния вариант на трасето на лот 3.2 от АМ „Струма“ през Креснеското дефиле.