В нито едно русенско училище тази година няма да се учи по електронни учебници. Според преподавателите, те не могат да изместят хартиените, а освен това и не е осигурен технически ресурс за тяхното въвеждане.
Само за няколко години електронните учебници в България са претърпели много големи промени – от електронни страници със статични картинки и текст сега те вече са интерактивни, с много допълнителни аудио- и видеофайлове. Даниела Станева е преподавател от Немската гимназия в Русе. От 2 години обучава свои колеги да работя с електронните учебници и е наясно с техните предимства.
Даниела Станева – преподавател
„Могат да служат на ученика, както за работа в клас, така и за самоподготовка в къщи с цялата допълнителна информация, която съдържат. Освен това електронният учебник може да предостави и по-голяма интерактивност, тъй като целият клас е регистриран.”
Даниела Станева обаче смята, че електронните учебници имат и недостатъци. Използването им ще увеличи още времето, в което децата ще стоят пред компютрите и таблетите.
Даниела Станева – преподавател
„От друга страна недостатък е липсата на техника. Не всяко дете има достатъчно добра техника, с която да работи не само в училище, но и в къщи. И самите училища не разполагат с толкова добра техника.”
Въпреки че в своята работа Даниела Станева ползва електронни платформи, тя е на мнение, че хартиените учебници не могат да бъдат изместени, а само допълнени, за да бъдат учебните часове по-интересни.
Даниела Станева – преподавател
„Те позволяват отново да се направи виртуална класна стая, в която учителят може да поставя индивидуални или общи задачи.”
За да се задържи интереса на учениците, според Даниела Станева, оптималният вариант е да се ползва и печатното издание, и електронният ресурс. А за да се случи това, трябва да се отделят средства за обучението и на самите преподаватели, за да са подготвени за предизвикателствата на съвременните технологии.