Опитите на гръцките фермери да затворят българо-гръцката граница при Кулата –Промахон е с цел Европа да чуе техните проблеми. Това смята председателят на Съюза на транспортните работници Александър Стамболийски, който е героят в рубриката ни „Гласът на...
Опитите на гръцките фермери да затворят българо-гръцката граница при Кулата –Промахон е с цел Европа да чуе техните проблеми. Това смята председателят на Съюза на транспортните работници Александър Стамболийски, който е героят в рубриката ни „Гласът на града“ тази седмица.
Александър Стамболийски избира да кара тежкотоварен камион преди 8 години, въпреки че е завършил висшето си образование в благоевградския университет със специалност компютърни технологии и офис техника. Признава, че не е лесно зад волана, но е избрал тази професия заради доброто заплащане. Обиколил е почти всички страни в Европа.
Александър е категоричен, че и у нас вече се пътува по-добре по изградените магистрали.
„Трябва да се разшири инфраструктурата не само като пътища, а и като места за отдих, паркинги, бензиностанции на места има доста дълги разстояния, в които не може да се намери къде да се зареди“, каза той.
Александър Стамболийски коментира, че освен трудностите в бранша, шофьорите срещат сериозни проблеми по пътищата в Европа с бежанците .
„Винаги успяват да намерят начин да се промъкнат в товарните автомобили, което води или до сериозни глоби или евентуално до затвор дори за някои колеги, които все още излежават присъди в някои държави. Така че контрола по границите би трябвало да се засили“, каза той.
Според Александър затварянето на българо-гръцката граница не може да реши проблемите на земеделците.
„Това е единствено една спънка в добрите съседски отношения между нас и Гърция. Засега мисля, че успяхме да удържим на протестиращите чрез дипломация и да не затворят българската граница тази година“, каза той.
Независимо в коя европейска държава живеят, хората имат едни и същи проблеми – храна, вода, жилище и искат по-добър начин на живот, казва Стамболийски. Затова смята, че когато има проблеми в един бранш, проблемите трябва да бъдат поставени ясно на масата, за да им се намери трайно решение.