НОВИНИ

Продължение на "Дизелгейт" - тестове върху маймуни и хора

Нов скандал с германската автоиндустрия. Според разкрития в американската и германската преса, основана от германските автогиганти научна група е поръчвала тестове на вредните емисии от автомобилите върху маймуни и хора. Защо и каква е реакцията в Германия - в следващия материал.

Мартин Гицов
от Мартин Гицов
18:52, 29.01.2018
Чете се за: 00:55 мин.
По света
Снимка:

Институт в Ню Мексико е експериментирал с 10 маймуни, които вдишвали дизелови емисии от няколко германски коли в херметически камери. А в университетската болница в Аахен 25 души по няколко часа на ден вдишвали азотен диоксид, за да се установи въздействието му върху здрав човешки организъм, твърдят публикациите. Целта била да се оспори становището на Световната здравна организация от 2012-та, че дизеловите емисии са канцерогенни.

Поръчител на изпитанията е била научна група, основана и финансирана от Фолксваген, Даймлер и Бе Ем Ве. Експериментите са били в ход от 2012-та до 2015-та, научната група миналата година се е разпуснала. В тестовия период производителите са твърдели, че модерната технология е намалила вредните дизелови емисии до безопасни равнища, но впоследствие Фолксваген беше уличен в манипулиране на измерванията. Трите компании се разграничават от изследванията и приложенията им и настояват за разследване.

;

Реакцията в Германия е бурна. Министърът на екологията Барбара Хендрикс нарече експериментите "ужасяващи". Тя е шокирана, че учени са се съгласили да ги проведат.

Щефен Зайберт, говорител на германското правителство: Тези тестове върху маймуни и хора са неоправдани от етична гледна точка и повдигат множество критични въпроси към хората, които стоят зад тях.
Инго Щратер, говорител на Министерството на транспорта на Германия: Министърът на транспорта не приема подобни тестове, които увреждат хора и животни и не служат на науката, а само на PR-цели. Министърът иска компаниите да предоставят незабавно подробни отговори.

Равнищата на дизелото замърсяване в десет германски градове е все още твърде високо и вероятно ще последва забрана, ако двигателите не бъдат модернизирани. При това софтуерен ъпгрейд няма да е достатъчен за решаване на проблема, който засяга населени места като Мюнхен, Хамбург, Дюселдорф и Кльолн.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Община Пазарджик е готова да приеме разградските лъвчета
Община Пазарджик е готова да приеме разградските лъвчета
МВР въвежда система за търсене на изчезнали деца чрез Фейсбук
МВР въвежда система за търсене на изчезнали деца чрез Фейсбук