ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Христос воскресе! Великден е!
Чете се за: 02:10 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Първо обществено обсъждане на промени в Закона за движение по пътищата

Чете се за: 01:16 мин.
У нас

По-строг контрол и по-големи санкции за "системните нарушители" на пътя поискаха участници в дискусия за нов Закон за движение по пътищата, която се проведе в Софийския университет "Свети Климент Охридски". Дискусията е организирана от неправителствения Институт за пътна безопасност.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Всяка година над 700 души загиват при катастрофи у нас. Това означава, че всеки ден войната по пътищата взема по две жертви. Въпреки многото изменения на Закона за движение по пътищата от началото на годината загиналите са с 14 души повече, спрямо същият период на миналата. Според бившия член на транспортната комисия в парламента Гроздан Караджов Националната сратегия, която трябва да намали броя на жертвите на пътя не е ефективна.

Гроздан Караджов, бивш председател на Комисията по транспорт и съобщения: "Повече от десетилетие убитите на пътя не намаляват, т.е. ние губим човешки животи в пъти повече, отколкото ако бяхме във реална война."

"Защо стратегията не работи според Вас?"

Гроздан Караджов, бивш председател на Комисията по транспорт и съобщения: "Повече от половината от нарушителите никога не стига до ефективно изтърпяване на наказанията. Било то глоба или отнемане на точки ли свидетелство за правоуправление."

Освен по-строги санкции за провинилите се шофьори, учасниците в общественото обсъждане поискаха и създаване на "Държавен орган за управление на безопасността на пътя", както и разширяване на понятието "системен нарушител" в Закона за движение по пътищата.

Гроздан Караджов, бивш председател на Комисията по транспорт и съобщения: "Ами системният нарушител? Според досегашните предложения, би бил всеки нарушител, който извърши по-сериозно нарушение, там са изписани точно кои. Т.е за най-леките не се отнася. Повече от три пъти в рамките на една година от влизане на първото наказателно постановление, или му бъдат отнети пак за същия период повече от 50 процента от полагаемите му се наказателни точки."

От Застрахователния бранш предложиха по-висока Гражданска отговорност за рисковите водачи и по-ниска за изрядните шофьори, както и въвеждане на видеорегистратор с правна възможност за използване на записа като доказателство в съда. От Софийският университет заявиха, че ще съдействат със специалисти от Юридическият факултет при изтовянето на новите текстове. За да се постигнат обаче трайни резултати в пътната безопасност, е необходимо:

Д-р Юрий Кучев, заместник ректор на Софийския университет: "Най-накрая да се възстанови това образование в училищата за пътна безопасност. Толкова много години, предписано е определени министри са взели отношение, обещали са, че ще изпълнят тези указания, а все още обучението е дадено на отделни ентусиасти."

Всички предложения ще бъдат обработени и текстовете ще бъдат предложени за обсъждане в Народното събрание и Министерския съвет.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?