ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Рекордно малко нови автомобили са купували българите през 2018 г.

Чете се за: 01:05 мин.
Икономика

През 2018 г. сме купували рекордно малко нови автомобили, показват проучвания на пазара. На този фон брюкселската неправителствена организация „Транспорт и околна среда“ прогнозира, че през следващите години все повече стари дизелови автомобили от Западна Европа ще наводнят Източна Европа и Африка заради приемането на нови по-строги правила за вредните емисии.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      В първите дни на 2019 г. подмладяването на автопарка у нас продължава да изглежда като далечна мечта. Най-купувани са дизеловите автомобили между 10 и 12 години. В сравнение с други европейски страни у нас новите коли преобладават предимно под формата на новогодишни късмети на трапезата.

      Данни на брюкселската неправителствена организация показват, че през 2017 г. България е внесла повече от 100 000 автомобила втора ръка от Западна Европа. 35 000 от тях са дизелови, като половината са по-стари от 10 години. Според асоциацията на вносителите в момента на пазара у нас 80% от предлаганите коли са дизелови.

      Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили: Засега при нас няма съществена промяна, защото няма механизми, които да ограничават вноса. Все още продължават да се търсят дизеловите автомобили. България, като страна с най-малки доходи на населението, ще продължава да купува и най-старите автомобили.
      ;

      Според експерти автомобилите, които се внасят в България, отделят 12 пъти повече вредни газове от средната стойност за ЕС. Прогнозите са потокът от евтини дизелови коли втора ръка ще увеличи съществуващото разделение между Източна и Западна Европа по отношение на качеството на въздуха.

      На този фон вносителите на автомобили настояват за повече яснота какво се случва с парите, събирани от екотакси.

      Цветелина Цанева, изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили: Засега при нас няма съществена промяна, защото няма механизми, които да ограничават вноса. Все още продължават да се търсят дизеловите автомобили.България, като страна с най-малки доходи на населението, ще продължава да купува и най-старите автомобили.
      ;

      В момента по пътищата на Европейския съюз се движат 43 млн. дизелови автомобили и микробуси. В края на миналата година държавите членки от ЕС се договориха до 2030 година новите автомобили да отделят с 37,5% по-малко въглероден диоксид. Мерките се взимат, защото транспортът продължава да е единственият голям сектор, в който вредните емисии все още се увеличават, вместо да намаляват.

      Свързани статии:

      Българско приложение изчислява вредните емисии при всяко пътуване с автомобил
      Българско приложение изчислява вредните емисии при всяко пътуване с автомобил
      Интернет калкулатор изчислява вредните емисии, които се отделят в околната среда при всяко едно пътуване с автомобил. По този начин за по-малко от минута можем да разберем каква е скритата цена, която плаща всеки от нас, и за най-краткото пътуване с лична кола. Приложението е дело на българска компания и е първото по рода си както за страната, така и за Европа.
      Чете се за: 01:04 мин.
      Ще се превърнe ли България в автоморга на стари дизели?
      Ще се превърнe ли България в автоморга на стари дизели?
      Ще се превърнe ли България в автоморга на стари дизелови автомобили от Западна Европа, след като екоизискванията в много държави се затягат? Някои страни като Германия например, дори получиха право да забраняват старите дизели в градовете. На този фон, данните на Пътна полиция показват, че подмладяването на автопарка в страната е почти незабележимо.
      Чете се за: 01:40 мин.
      Асоциацията на вносителите на автомобили се противопостави на новите екотакси
      Асоциацията на вносителите на автомобили се противопостави на новите екотакси
      Асоциацията на вносителите на автомобили се противопостави на новите екотакси при регистрация на автомобилите. Според Цветелина Цанева новите правила са в полза само на един бизнес, рециклиращия бизнес за сметка на всички останали.
      Чете се за: 00:30 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?