Неукрепени елементи от конструкцията на железопътния надлез към кв. „Орландовци“ в София притеснява минувачите. Арматурата на съоръжението е стара и амортизирана и това създава предпоставки за инциденти.
От 40 години надлезът при улица "Козлодуй" не е ремонтиран. Необходимост от реновиране има и тя не е от днес, коментират специалистите. Поради недостиг на средства обаче той се отлага, а конструкцията му се поддържа в "безопасно" за преминаване състояние, признават още експертите.
Заключението от конструктивното
изследване е, че е в абсолютно лошо
състояние, но той се поддържа, така че
да е в безопасна експлоатация, но тези
откъртвания в долната част на надлеза
са абсолютно недопустими.
Всеки
по-наблюдателен софиянец, който гледа
не само в краката си, но обръща поглед
и нагоре, може да забележи огромните
процепи, които зеят в конструкцията на
съоръжението, което е част от ж.п. линията
София-Елин Пелин. С ремонтът на
23-километровия участък който Националната
компания железопътна инфраструктура
предвижда, ще бъде реновирано и това
съоръжение.
Инж. Тихомир Митев, Национална компания железопътна инфраструктура
„В проекта са включва модернизация на гарите "Подуяне", "Искър" и "Казичене". Проектът включва също така пълна подмяна на железния път и контактната мрежа в участъка.
След края на ремонта
в този участък пътническите влакове ще
достигат скорост до 160 км в час. А
максималната скорост за товарните
композиции трябва да бъде 120 км/ч.
Инж. Тихомир Митев, Национална компания железопътна инфраструктура
„Основна цел на проекта е пренасочване на автомобилното движение и качването на товарите на железопътния транспорт, защото ние по този начин ще постигнем избягване на всички вредни емисии от автомобилите на територията на цялата Столична община.“
Ремонтът на железопътна инфраструктура в участъка София-Елин Пелин се очаква да бъде готов до края на 2020 г. В обновяването са вложени 120 милиона лева, като голяма част от средствата са осигурени по европейска програма.