Споделеното пътуване не е предмет на регулация, тя е за нерегламентираните превози. В класическата му форма споделеното пътуване е когато се поделят разходите за гориво. При него не се генерират приходи. Това заяви в Сутрешния блок на БНТ Магдалена Милтенова - председател на конфедерацията на автобусните превозвачи. Гост по темата беше и социологът Първан Симеонов.
Първан Симеонов: Най-хубави са онези законови поправки, които могат ясно да покажат границата. Скептичен съм към възможността споделеното пътуване да бъде регламентирано, защото вече говорим за споделена икономика, натам духа вятърът. Споделено пътуване е едно, нелегален превоз е друго, държа това да се обяснява постоянно, тъй като сега доста хора бяха уплашени. Законовите поправки не засягат споделеното пътуване.
Магдалена Милтенова: Предложихме в текста да бъде записано - който извършва по занятие обществен превоз на пътници, което автоматично ще изключи споделеното пътуване.
Пред БНТ Евелина Божилова, която е администратор на фейсбук група за споделено пътуване между Пловдив и София, заяви, че в много от случаите на споделено пътуване шофьорите поемат по-голяма част от разходите за гориво. Тук нямаме разписания, уговорките стават от врата до врата, екологично е, създават се социални контакти, каза още Божилова.
Вижте и още във видеото.
Купуваме по-евтини портокали и ябълки, плащаме по-скъпо за картофи и кашкавал
Предколедни намаления - реални ли са отстъпките и как да се предпазим от измами?
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
Росен Желязков: Границите на Украйна не могат да бъдат променяни със сила
ЕК: През 2026 България е изложена на риск от неспазване на фискалната рамка на ЕС
Избрана и помилвана: Официално Белият дом представи една от двете пуйки късметлийки