Млад мъж загина, а 9 души бяха откарани в болница след верижна катастрофа на четири трамвая в София. Сред ранените е и ватманката, предизвикала инцидента.
Инцидентът е станал на булевард "Искърско шосе" в столичния квартал "Дружба". Сигналът е подаден около 11:30ч., когато опитната ватманка удря два спрели трамвая. В този момент 30-годишен мъж е пресичал релсите неправилно, докато е гледал в мобилния си телефон. Все още остава мистерия защо ватманката не е успяла да спре. Днес специалисти разказаха, че допустимата скорост в тази отсечка е до 50 км/ч. Имало е достатъчно време и разстояние ватманката да спре, също така видимостта е била отлична.
Всичко започва, след като трамвай аварира на релсите заради счупен кардан. Ватманът е слязъл, за да се опита да отстрани повредата. След него спират още две мотриси. Четвъртият трамвай обаче не е успял да спре. В този момент млад мъж изскача на релсите.
Инженер Иво Василев, зам.-директор на Столичния електротранспорт: Той е слязъл от трамвая, който е бил повреден и е тръгнал да пресича. Удареният трмвай изблъсква този, пред който пресича гражданинът и той бива притиснат в предния, който стои на място.
Мъжът загива на място. От удара е пострадала ватманката, предизвикала катастрофата. Тя е откарана в болница ,,Св. Анна" с още петима пътници.
Д-р Николай Добрев, медицински директор на УМБАЛ ,,Св. Анна": За лечение в болницата остава само една пациентка с черепно-мозъчна травма. Останалите пациенти, касае се повече за контузии по тялото, са освободени за домашно лечение и наблюдение от общопрактикуващ лекар.
Две жени и един мъж са откарани в спешното отделение на болница "Царица Йоанна" .
Д-р Велислава Начкова - началник "Спешно отделение", УМБАЛ "Царица Йоанна - ИСУЛ": Всички са били в трамвая и в зависимост от това кой къде е стоял, е съответната травма. Болки в гърдите, болки в крайниците.
От Столичния електротранспорт заявиха, че трамваят, който не е успял да спре, е ремонтиран скоро. При първоначалния оглед не е установена повреда в спирачната система.
Инженер Иво Василев, зам.-директор на Столичния електротранспорт: При всички положения, ако трамваят е в изправност, а нямаме основания да считаме, че той не е бил в изправност, има достатъчно място и достатъчно видимост от тръгването от светофара да се види, че тук има спрели трамваи и да осъществи спиране. Следствието ще установи защо не е станало точно така.
Пострадалата ватманка е с над 30-годишен стаж. До момента не е имала провинения.
Инженер Иво Василев, зам.-директор на Столичния електротранспорт: Няма никакви данни да бъде обвинявана, че не разбира, не знае как се управлява или няма квалификация и опитност за това нещо. Но всичко става, моментни ситуации винаги могат да настъпят. Оттук нататък следствието ще каже.
От Столичния електротранспорт увериха, че ватманката не е била преуморена - почивала е достатъчно.