Най-големият промишлен износител от САЩ - "Боинг", се готви за още тежки финансови удари след приземяването преди 9 месеца на най-продавания й самолет - 737 Max. Компанията се принуди да обяви временно прекратяване на производството му, след като авиационните власти отказаха преди края на годината да разрешат връщането на модела в експлоатация.
Всички самолети "Боинг 737 Max" в света бяха спрени от експлоатация през март заради две катастрофи в рамките на половин година. Общо 346 души загинаха в Етиопия и Индонезия. Основна причина и за двете трагедии се оказа проблем със системата за усилване на маневрените характеристики на машините. Нова версия на софтуера ще трябва да бъде сертифицирана, инсталирана на приземените самолети и пилотите да преминат през обучение.
Хенри Хартвелд, авиационен анализатор: Още не са доказали, че всички проблеми са идентифицирани и решени. Затова е мъдро да спрат производството.
Въпреки проблемите "Боинг" продължи да произвежда по 42 такива самолета месечно. Заради неяснотите по повторното сертифициране обаче бордът на компанията е решил да съкрати разходите с временно спиране на поточната линия край Сиатъл. 12 хиляди души обаче остават на работа.
Арнолд Уагнън, служител на "Боинг": Много мило от страна на "Боинг". Хората остават на работа, иначе икономическият ефект щеше да е съкрушителен за тях."
Загубите на "Боинг" от кризата със "737 Max" до момента възлизат на 9 милиарда долара. "Джей Пи Морган" изчислява, че към тях ще се прибавя по още 1 милиард всеки месец, докато не работи поточната линия. Загуби ще търпят и близо 600-те компании доставчици от целия свят и служителите им.
Предколедни намаления - реални ли са отстъпките и как да се предпазим от измами?
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
Москва след преговорите Киев-Вашингтон: Европейският мирен план не е „конструктивен“