ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Има ли риск от екокатастрофа след сблъсъка на кораби в Северно море?

Чете се за: 03:15 мин.
По света
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Товарен кораб и петролен танкер се сблъскаха край бреговете на Великобритания в Северно море. 32-ма души са спасени. Инцидентът е станал край Източен Йоркшър, Великобритания. Във водата се излива самолетно гориво. Поне единият от двата морски съда е в пламъци.

      Борбата с огъня се води от въздух и по вода. Засега няма данни за злонамерени действия или намеса на външен фактор при катастрофата.

      Танкерът под американски флаг "Стина Имакюлейт" с дължина 183 метра е бил ударен, докато е бил на котва край град Хъл. В кораба се е врязал дългият 140 метра португалски контейнеровоз Солонг, който е бил на път към Ротердам. Американският танкер е един от десетте, използвани от Пентагона за доставки на гориво в зони на конфликти и аварийни ситуации. Компанията оператор съобщава, че при удара е бил разкъсан товарния отсек с гориво, възникнал е и пожар. Екипажът на танкера го е изоставил след серия от експлозии. Експерти отдават инцидента на некомпетентност.

      "Необичайно е, че танкерът "Стина", пълен с авиационно гориво, е бил ударен, докато е на котва. Съобщава се, че по-рано е имало мъгла, но модерните кораби имат система срещу сблъскване, радари и така нататък. Танкерът не е можел да направи почти нищо, не е могъл да маневрира, защото е бил закотвен. Не е имал време да реагира, да загрее двигателите си и всичко останало. Но контейнеровозът е трябвало да го избегне, което всъщност се свежда до некомпетентност от страна на неговия екипаж. Няма причина два кораба да се сблъскат през 21-ви век", заяви д-р Саймън Боксол - океанограф.

      Рисковете от замърсяване са по-малки, отколкото при танкер със суров петрол. Още е рано се да оцени размерът на екологичните щети, посочва Грийнпийс. Разпространението на петното зависи от морските течения и метеорологичните условия.

      "Суровият петрол е много гъст и лепкав. Справяме се много добре с петролни петна. Проблемът с авиационното гориво е, че се изпарява, което вероятно е добре за океана, но не и за атмосферата. Има и по-голям риск от експлозии, така че трябва да се действа много внимателно. Към момента ветровете носят разлива към брега. Малко вероятно е да избухне, когато стигне до брега, но ще предизвика замърсяване", коментира д-р Саймън Боксол - океанограф.

      Инцидентът е станал в района на натоварен морски коридор от британския североизточен бряг към Нидерландия и Германия.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?