Новата план-сметка за догодина
Извънредно днес надзорните съвети на Националния осигурителен институт и на Националната здравноосигурителна каса ще обсъдят новите проектобюджети за обществено осигуряване и здравеопазване.
В коригираната план-сметка е заложено минималната работна заплата да стане 620 евро, а максималният осигурителен доход да се вдигне до 2300 евро.
Увеличението на осигурителната вноска се отлага - това ще се случи плавно, но от 2027 година.
Пенсиите ще се осъвременяват по т. нар. швейцарско правило.
Майчинството през втората година ще бъде 460 евро, като при връщане на работа ще може да се ползва 75% от това обезщетение, вместо досегашните 50 на сто.
За лекарите-специализанти са осигурени 30 млн. евро.
Очаква се проектобюджетът да бъде внесен утре в Народното събрание след заседание на Министерския съвет и Съвета за тристранно сътрудничество.
"Социалните разходи и придобивки за хората се запазват, така че няма как да не сме доволни. След 3-годишно замразяване на майчинските се вдигат от 780 на 900 лева и което е по-важното 50 процента бяха досега, когато се върне майката през втората година - сега се качват на 75%, което е 675 лева. По този начин правим може да е малка, но е крачка напред към справяне с демографската криза и се помага и на реалната икономика на държавата", заяви социалният министър Борислав Гуцанов.
Вижте още в прякото включване на Альоша Шаламанов.
Министър Шишков: В момента, в който спираме да купуваме мантинели от фирмите от криминалните хроники, сме атакувани
Президентът свиква КСНС, опозицията пита кой стои зад атаките с дронове (ОБЗОР)
Премиерът Радев за атаките с дронове: Въпросът е поставен и в ЕС, и на ниво НАТО
След грандиозния успех: Втора предпремиера на новия сезон на "Под прикритие"
Франция пламна: Сълзотворен газ, вандализъм и палежи в най-мащабния ден от началото на ученическите протести